.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش پوشش برفی در ارتفاعات مازندران نگران‌کننده است
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سال گذشته پوشش برقی ارتفاعات استان 47 سانتی‌متر بوده ولی امسال حدود هفت سانتی‌متر بوده که بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش شمال نیوز،سیدمحمدرضا رضوی امروز اظهار کرد: میانگین بارش از ابتدای مهرماه امسال تاکنون در مازندران 267 میلی‌متر بوده که امسال این میزان به 222 میلی‌متر رسیده و نسبت به دوره آماری 17 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: میانگین بارش در سه ماه پاییز امسال 226 میلی‌متر بوده که امسال به 204 میلی‌متر رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش 65 درصدی بارش مهرماه امسال در استان، افزود: بارش در آبان 75 درصد و در آذرماه امسال 35 درصد کاهش یافته است، همچنین دمای هوا در پاییز امسال مازندران یک درجه افزایش یافته است.

این مسؤول با اعلام اینکه کاهش پوشش برفی در ارتفاعات مازندران نگران‌کننده است، اضافه کرد: سال گذشته پوشش برقی ارتفاعات استان 47 سانتی‌متر بوده ولی امسال حدود هفت سانتی‌متر است.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کوهستان‌های مناطق شرقی مازندران عاری از برف است در حالی‌ که هرچه روان‌آب داشته باشیم برف منابع آبی ما را در فصل تابستان تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 35درصد بارش در فصل پاییز اتفاق می‌افتد طی این مدت به جزء شهرهای محمودآباد،گلوگاه و رامسر که دارای بارش نرمال یا بالاتر از نرمال بودند در بقیه شهرها بین حدود دو تا 10 میلی‌متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: میزان بارش مازندران در سال زراعی 95-96 حدود 620 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته 26/6 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 10.7 درصد کاهش یافت.

رضوی در پایان گفت: با توجه به کاهش بارش مهم‌ترین موضوع توجه به بحث مدیریت مصرف است تا با مشکلی مواجه شویم و بتوانیم فصل گرم سال را نیز بدون مشکلی سپری کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.348 seconds.