.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور مجوز براساس بازار عرضه و تقاضا باشد
استاندار مازندران با بیان اینکه صدور مجوزها نباید احساساتی باشد و باید عرضه و تقاضا در نظر گرفته شود، این سؤال را مطرح کرد که به‌راستی مجوزات صادر شده برای کدام بازارِ عرضه و تقاضا است؟

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه جلسات باید خروجی داشته باشد، اظهار کرد: دغدغه‌های اصلی استان اشتغال و معیشت مردم است، سزاوار نیست که جلسه برگزار کنیم اما خروجی مناسبی که به رفع مشکلات مردم بینجامد را نداشته باشیم.

وی افزود: مازندران یکی از راه‌ حل‌های مسائل کشور نیست بلکه بخشی از راه حل کشور است؛ در این استان جنگل، جلگه، دریا و منابع آبی و مردم ارزشمند داریم، باید تلاش شود که عوامل بازدارندگی را رفع کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها نیز باید به ریاست فرمانداران با جدیت دنبال شود، گفت: در سفر به شهرستان‌ها با گلایه‌مندی مردم روبه‌رو هستیم که چرا کار آنها مانده است و این نشان می‌دهد مسؤولان باید بیشتر کار کنند.

این مسؤول با اشاره به کاهش تولید شیر در استان مازندران از 16 تا 17 هزار تن به 6 تا 7 هزار تن اظهار کرد: چرا باید علوفه را از خارج وارد کنیم، حتی شیر هم از سایر استان‌ها مثل چهارمحال و بختیاری وارد می‌شود تا به مصرف کارخانجات برسد، آیا این شرایط سزاوار استان است؟

اسلامی ادامه داد: زمین‌های حاصلخیز داریم اما استفاده بهینه‌ای از آنها نمی‌شود، چرا به روستائیان اجازه ندادیم در حیاط خانه دام داشته باشند؟ فقر را با برخی سیاست‌هایی که فکر می‌کردیم با بهداشت مغایرت دارد به روستاها وارد کردیم، باید تلاش کنیم که معیشت روستایی حل شود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت نیز مشکلاتی داریم از شهرک صنعتی درخواست شد که مشکلات را کارخانه به کارخانه بررسی و گزارش کند با این توضیح که از 2 هزار و 560 موافقت اصولی در بخش صنعت، یک‌هزار و 500 واحد آن ساخته شده است، 500 واحد راکد و یک‌هزار واحد آن فعال هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: برخی شرکت‌ها پول قابل ملاحظه‌ای دریافت کردند اما کاری که انجام می‌دهند ربطی به میزان تسهیلات آنها ندارد، این واحدها باید پاسخ‌گو باشند، نیاز به اطلاعات دقیق داریم، باید این مطلب مهم را بدانیم که "راه حل تولید، پمپاژ پول نیست."

این مسؤول با تأکید بر اینکه احساساتی مجوز ندهید و عرضه و تقاضا را در نظر بگیرید، این سؤال را مطرح کرد که به‌راستی مجوزهای صادر شده برای کدام بازارِ عرضه و تقاضا است؟

اسلامی خطاب به مسؤولان گفت: صدور مجوزها که به‌تندی انجام می‌شود، دارای ارزش و اعتبار نیست، مجوزها را بررسی کنید و و مجوزی ندهید که بعداً در بازار بمانید.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید وقت بیشتری جهت ایجاد اشتغال بگذارند، گفت: به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان سال 90 تاکنون را بررسی کنند اما تنها یک دانشگاه آمار داده است.

استاندار مازندران بیان کرد: جالب است که از یک دانشگاه که 10 هزار و 700 فارغ‌التحصیل دارد، حدود 7 هزار نفر مشغول کار هستند، در یک رشته از 558 فارغ‌التحصیل تنها 50 نفر بیکار هستند اما در رشته دیگری که هزار و 270 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند، تنها 50 نفر مشغول کار هستند و معلوم می‌شود که آن رشته تحصیلی، خوب نبوده است و خانواده‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند اما خروجی نداشته است.

این مسؤول در بخش گردشگری نیز بر بوم‌گردی تأکید کرد و گفت: در این زمینه دولت اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است؛ غذاها و صنایع دستی سنتی وقتی که با طبیعت تلفیق شود؛ بسیاری از گردشگران را به سمت خود می‌کشد.

اسلامی با بیان اینکه آثار باستانی زیادی در استان داریم که آنها را نیز باید احیا کنیم، افزود: هر چه آثار باستانی در استان می‌بینیم همه ویرانه است و نیاز به مرمت دارند.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد مدیران باید مورد رضایت مردم باشد، اظهار کرد: پارتی‌بازی و مشغول به‌کار کردن فامیل و آشنا را مردم نمی‌پذیرند و اگر اطلاعیه و فراخوان برای استخدام داده می‌شود، باید نتیجه آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی مازندران گفت: شناسایی و رفع موانع و عوامل بازدارنده فعالیت اقتصادی، حفظ اشتغال موجود و حفظ ظرفیت تولید و تشویق به سرمایه‌گذاری جدید، احیای کارخانجات، توجه به محیط زیست و ساماندهی پسماند، توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، آزادسازی سواحل، معادن و انهار، مقابله با زمین‌خواری، توسعه امنیت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تعمیق فرهنگ و هنر از آیتم‌های مهمی هستند که مسؤولان باید نسبت به انجام آنها اهتمام داشته باشند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.