.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کوتاهی در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی قابل بخشش نیست
استاندار مازندران، قصور در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را غیرقابل بخشش دانست.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی، پیش از ظهر شنبه، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران ، با بیان اینکه نگاه عملی به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همه دستگاه‌ها در استان قرار گیرد، گفت: قصور در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل بخشش نیست و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه توان خود را به کار گیرند.

وی احصاء موانع موجود در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را خواستارشد و بیان داشت: هر یک از دستگاه‌های استان برای اجرای بهتر طرح‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید عملکرد خود را در این زمینه بررسی کنند  .

استاندار مازندران ادامه داد: قانون رفع موانع تولید دارای سرفصل‌های هدفمند و موثری است که می‌تواند برای رونق این بخش در استان کارساز باشد.

اسلامی از تشکیل جلساتی بدون خروجی و راهکار عملیاتی انتقاد کرد و این امر را شایسته خدمت‌رسانی به مردم ندانست و افزود: اثر بخشی جلسات باید در جامعه نمود داشته باشد و از گسترش فقر در استان جلوگیری کند .

استاندار مازندران، اشتغال و معیشت را مهم‌ترین دغدغه مردم برشمرد و ادامه داد: باید برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش کرد و شاهد تحول را در انجام کارها بود.

اسلامی، مازندران را دارای نیروی انسانی عظیم و سرمایه‌های طبیعی خواند و یادآور شد: مازندران با وجود مواهب فراوان می‌تواند به‌عنوان راه‌حل در کشور مطرح باشد و این امر جز اهتمام بیشتر به انجام امور میسر نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی ظرفیت‌های موجود، محرک اقتصادی است، افزود: توانمندسازی خانوارهای روستایی در بخش تولیدات دامی و استفاده از ظرفیت‌های روستاها می‌تواند در ایجاد اشتغال در این بخش‌ها موثر باشد.

اسلامی تعریف طرح‌ها با تصدی‌گری دولت را یکی از مشکلات طرح‌ها خواند و بیان داشت: برای تعریف طرح‌ها در زمینه اشتغال باید تصدی‌گری دولت کاهش یابد و نقش مردم و بخش خصوصی در ایجاد و توسعه این بخش بیشتر مورد نظر واقع شود.

استاندار مازندران پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روستایی را از جمله راهکارهای تقویت اشتغال در روستاها برشمرد و گفت: با حرف‌زدن تغییری در معیشت روستاییان ایجاد نمی‌شود و می‌توان با استفاده از ظرفیت عظیم روستائیان در مازندران برای رونق اشتغال روستایی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه دوران استفاده از تسهیلات میلیاردی در صنعت و عدم پرداخت مالیات گذشته است، افزود: مشکلات و معضلات بخش صنعت باید به درستی بررسی شود و برای تحقق این امر، سرکشی به کارخانه‌ها به‌صورت موردی انجام خواهد شد.

اسلامی  نیاز سنجی بازار را در ارائه مجوزهای بهره‌برداری، ضروری دانست و اعلام کرد: مجوزها در بخش‌هایی داده شده که بازاری برای آن وجود ندارد، باید بازار عرضه و  تقاضا در این امر جدی گرفته شود.

استاندار مازندران استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: احیای سنت‌های بومی در ترویج اشتغال و استفاده از توانمندی‌های گردشگری می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار بیکاری در استان داشته باشد و بهره‌وری در این بخش را افزایش دهد.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.