.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرا شد
رئیس برنامه و بودجه مازندران از اجرایی شدن ۱۲۱ پروژه در سال گذشته و در رابطه با اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، محمود نوربخش، پیش از ظهر شنبه، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقامتی با تشریح برنامه‌های این ستاد، گفت: این ستاد در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و به استناد ماده  ۱۳۸قانون اساسی برای پیشبرد، هماهنگی و نظارت عالی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه فرماندهی این ستاد در استان‌ها را استانداران برعهده دارند،  ادامه داد: رسالت این ستاد در استان‌ها ایجاد کانون و مرجع ایجاد همگرایی و وفاق در بین مسئولین استانی و قوای سه گانه در خصوص مسائل اساسی استان است.

وی با اشاره به سیاست‌های این ستاد، ایجاد یکپارچگی و پیوستگی نظام‌مند بین مدیران و فرمانداران را از اولویت‌های آن برشمرد و افزود: پرهیز از بخشی‌نگری و انجام تقسیم کار تخصصی به همراه مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی جمعی و افزایش ریسک‌پذیری مدیران و مسئولان در حل مسائل اساسی استان از دیگر وظایف این ستاد است .

نوربخش استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی و اجرایی استان را در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی خواستار شد و بیان داشت: عزم جدی مسئولان و ورود به  میدان عمل با نقشه راه به همراه تبدیل آن در عمل به سیاست‌های اجرایی و ایجاد هماهنگی در بخش‌های گوناگون و نظارت بر همه سطوح از  دیگر وظایف این ستاد است.

وی نقش رسانه‌ها را در اجرای موفق طرح‌های اقتصاد مقاومتی مهم دانست و عنوان کرد: برای رفع موانع و گفتمان‌سازی و استفاده درست از اقتصاد مقاومتی باید با  کمک صدا و سیما و رسانه‌های کشور، برنامه‌های این ستاد محقق شود.

نوربخش  از تشکیل کارگروه‌های مختلف و  عضویت دستگاه‌های مسئول استان در این ستاد خبرداد و افزود: اصلی‌ترین وظیفه ستاد مبتنی بر نظام یکپارچه و  پیشرو و پایش اقتصاد مقاومتی بوده که با دستورالعمل‌های مختلف در حال فعالیت است.

وی از اجرایی شدن۱۲۱  پروژه در سال گذشته و در رابطه با  اقتصاد مقاومتی  خبرداد و گفت: در سال جاری نیز ۹۳پروژه در این ستاد مصوب شده که اصلی‌ترین فعالیت این ستاد در سطح ملی پیگیری اجرای این پروژه‌ها است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران تدوین و تصویب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: اختیارات مورد نیاز در پروژه‌های اولویت‌دار برای تحقق برنامه‌ها، محورها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به همراه پایش و راستی آزمایی اجرای این طرح‌ها از موارد پر اهمیت در وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های منسجم و گسترده‌ای که در زمان شروع و اتمام، مصداق فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی است، به محورهای اجرایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان اشاره و  یادآور شد: تصویب و نظارت بر انتخاب، تدوین، اجرا و توسعه طرح‌ها و رفع مشکلات اساسی هر استان از معیارهای انجام طرح‌های این ستاد است.

نوربخش با تاکید بر انجام مصوبات این ستاد، خاطرنشان کرد: هدایت و نظارت بر اقدامات مربوط به اشتغال و تسریع در دستگاه‌ها  برای رونق تولید و اشتغال از جمله وظایف عملیاتی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.25 seconds.