.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حادثه برای کشتی جنگی این بار در خزر؛
برخورد ناوشکن جنگی ایران با موج شکن بندر انزلی + تصاویر
این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا اعلام شده است.

شمال نیوز: صبح دیروز( چهارشنبه) و حدود ساعت 10صبح منابع محلی خبر از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن انزلی می دادند. پس از این اما در خصوص علت اصلی برخورد این کشتی جنگی 100متری که بیش از 1300 تُن وزن داشت مشخص نشده است و تنها عامل اعلام شده مواج بودن و طوفانی بودن دریا اعلام شده است.

 
منابع محلی خبر از آن می دادند که ارتفاع موج در برخی از مواقع در زمان وقوع حادثه به حدود 4 متر می رسید.


گفتنی است تاکنون در خصوص تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه آمارهایی منتشر شده است که از سوی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در انزلی مورد تایید قرار نگرفته است.


گفته می شود هنگام گشت زنی ناوشکن دماوند معمولا ۱۸ سرنشین داشته که گفته می‌شود ۶ تن از این افراد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ تن از آن‌ها خبر می‌دهد اما از سرنوشت ۲تن از افراد پرت شده به داخل دریا هنوز خبر موثقی در دست نیست. گفته می شود ۱۲ سرنشین دیگر در ناوچه دماوند حضور داشته اند که در انتظار امدادرسانی هستند.




منابع محلی خبر از آن داده اند که تعدادی از اعضای خانواده‌های سرنشینان ناوشکن هم با حضور در محل حادثه بی‌تاب کسب اطلاع از وضعیت اعضای خانواده‌شان هستند. آن‌ها می‌گویند در انتظار عملیات نتیجه بخش گروهای امداد و نجات برای نجات جان عزیزانشان که در داخل ناوشکن حضور دارند، هستند.


تا این لحظه هیچ یک از مقامات مربوطه حاضر به ارائه اطلاعات به خبرنگاران و رسانه‌ها نشده‌اند و انتشار اطلاعات را به ساعات آینده موکول کرده اند. در منطقه حادثه دیده هم به دلیل مسایل امدادسرانی و امنیتی اجازه نزدیک شدن خبرنگاران و عکاسان به حوالی ناوشکن دماوند داده نمی‌شود و امکان رصد اخبار با فاصله ای نسبتا زیاد از محل حادثه ممکن است.


گفتنی است ناوچه دماوند که ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ در بندر انزلی تحت عنوان «جماران۲» به آب انداخته شد و تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های SAT، HAT و دریانوردی‌های آزمایشی سرانجام در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. پس از آن بود که از دماوند به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران در این منطقه دریایی یاد شد.


سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران هم درباره این ناوچه گفته بود که از نظر طراحی و ساخت کاملاً بومی بوده و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است و از جدید‌ترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.


در همین راستا یک کانال تلگرامی به نقل از خبرنگار خبرگزاری موج نوشت: همه سرنشینان ناو سالم هستند اما چهار نفر از نیروهای امداد رسان حین کمک رسانی جان خود را از دست داده اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.