.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:
یکی از چالش‌های مهم دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا است
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یکی از چالش‌های مهم برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: ما باید نسبت به ضرورت و اهمیت مبارزه با قاچاق، اعتقاد قلبی پیدا کنیم.
یکی از چالش‌های مهم دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا است

به گزارش شمال نیوز به نقل از تنکابن24، علی پیرفلک در کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تنکابن بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید و اظهار کرد: حمایت از تولید ملی، تقویت و ارتقای تولید داخلی، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت‌های اشتغال و ... از راهبردهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اصول اقتصاد مقاومتی باید مجموعه‌ای از اقدامات جهت فراهم کردن بسترها صورت گیرد، افزود: در این مسیر بعضی بسترها زیرساختی و تعدادی دیگر رفع موانع، چالش‌ها و تهدیدات است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یکی از چالش‌های مهم برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: ما باید نسبت به ضرورت و اهمیت مبارزه با قاچاق، با تمام وجود اعتقاد قلبی پیدا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم در حوزه‌ مسئولیتمان قاچاقی صورت نگیرد و همه‌ مسیرهای اصلی و فرعی را به‌دقت زیر نظر بگیریم تا در موقع مناسب ضربه بزنیم.

پیرفلک اضافه کرد: برای این منظور باید هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی بین دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی صورت بگیرد.

وی در ادامه متذکر شد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. مردم باید بدانند چه کالایی قاچاق است و بنا بر چه دلایلی نباید از آن خرید کنند.

مشاور استاندار درباره‌ استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برندهای خارجی، عنوان کرد: ابتدا باید به این واحدها تذکر و اخطار داد و در صورت ادامه فعالیت، پلمب موقت و نهایتاً تعطیلی واحد صنفی را اعمال کرد.

این مسئول همچنین در خصوص طرح رجیستری تلفن همراه نیز بیان کرد: تلفن همراه بعد از پوشاک، بیشترین حجم ورود کالای قاچاق به کشورمان را تشکیل می‌دهد. دولت در این طرح با ایجاد نمایندگی تلفن‌های خارجی در کشور و پرداخت عوارض قانونی، آنان را از آنتن رسمی وزارت ارتباطات بهره‌مند‌ می‌کند.

پیرفلک طرح ملی دیگر دولت برای مبارزه با قاچاق کالا را سامانه جامع انبارها عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس این طرح، همه‌ اصناف و افرادی که فعالیت اقتصادی در کشور دارند باید مشخصات محل‌های نگه‌داری کالا، انبارها و واحدهای صنفی خود را ثبت کرده و شناسه دریافت کنند.

وی در پایان گفت: این اقدامات ملی به همراه اقدامات استانی همچون ساماندهی شناورها، سواحل و ... موجب تقویت زیرساخت‌های تجارت کشورمان خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.279 seconds.