.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهرستانهای مازندران به مناطق مولد تبدیل شوند
استاندار مازندران تاکید کرد: باید شهرستان را به مناطق عاری از آسیب های اجتماعی و مولد تبدیل کنیم.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میاندورود با اشاره به این که دشمن در کمین است و هیچ گاه از اهداف و برنامه‌های شوم خود منصرف نمی‌شود، تصریح کرد: دشمن، تمام دسیسه‌های خود را به اجرا گذاشته و می‌گذارد لذا ما هیچ گاه نباید غفلت کنیم  و همواره باید آگاه و هوشیار باشیم که بحمدالله ملت ایران اسلامی همواره آگاه و هوشیار هستند.

استاندار با اشاره به وقایع اخیر، از مردم مازندران که با هوشیاری تمام، موقعیت را درک کردند و در این جریان نشان دادند که از بلوغ سیاسی برخوردارند، قدردانی نمود و خاطر نشان ساخت: از نخبگان، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی که به شایستگی و هوشیاری این صحنه‌ها را مدیریت کردند تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اداری استان، با اشاره به این که فقرزدایی و توسعه روستاها از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: سکونت ۶۰ درصد از جمعیت میاندورود در روستاها یک فرصت است و با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی این منطقه، باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی و پیگیری سخت کوشانه سیاست‌های درست دولت، تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم و از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف عبور نماییم.

استاندار وحدت و همدلی را بزرگ‌ترین سرمایه توصیف نمود و بیان داشت: اعتماد مردم به مسئولین و حکومت باید روز افزون شود.

اسلامی با بیان این که باید شهرستان‌ها  را به شهرستانی عاری از آسیب‌های اجتماعی و شهرستانی مولد تبدیل کنیم، اظهار داشت: باید همه سهم و نقش خود را برای تحقق این مهم بدرستی ایفا کنند.

وی با اشاره به این که محورهای توسعه در برنامه ششم توسعه و احکام دائمی آن بروشنی و با کفایت مشخص شده است و تکالیف ما و جهت گیری‌های توسعه نیز در استان روشن است، گفت: منابع دولت محدود است لیکن باید زیرساخت‌ها را توسعه دهد و از جملهٔ آن‌ها که در شهرستان میاندورود در اولویت است موضوع آب بندان هاست که در توسعه کشاورزی، گردشگری، ایجاد مشاغل ترکیبی و تقویت اقتصاد و تولید در منطقه مؤثر است.

استاندار با اشاره به این که این منطقه در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد و باید از این فرصت در جهت تقویت اقتصاد شهرستان استفاده کرد، افزود: مناظر، معابر و مبلمان شهری را نیز باید بهسازی و زیباسازی کرد.

مقام عالی دولت در استان، بر گسترش برخی ظرفیت‌های بی بدیل منطقه تاکید کرد و یاد آور شد: کشاورزان، باغداران و تولیدگران باید از سیاست‌ها و هماهنگی‌های دولت بمنظور برخورداری از بیشترین سهم از قیمت محصول خود در بازار پیروی کنند تا محصول آنان به دست دلالان و سودجویان نیفتد.

استاندار با اشاره به این کمیته ۵ نفره ای را مأمور کرده‌ایم تا با ذخیره سازی مرکبات، این محصول را در زمانی به بازار عرضه نماید که تقاضا بالاست، خاطر نشان کرد: باید از منطق بازار پیروی کرد و ما با جهاد کشاورزی توافق کرده‌ایم برای تنظیم بازار مرکبات شب عید، مازندران محور عرضه قرار گیرد لذا باغداران نباید محصول خود را به کمترین بها به دلالان بفروشند.

وی با اعلام این که امسال ۱۸۰ هزار تن کیوی تولید و بیش از ۶۰ هزار تن صادر شده است که ۵۰ هزار تن متعلق به مازندران و مابقی متعلق به استان‌های همجوار است، ابراز کرد: علیرغم ظرفیت‌های بالای استان، باید حلقه‌های مفقوده را برای حل مشکلات و تحقق توسعه و شکوفایی مازندران شناسایی کنیم.

استاندار، اعطای تسهیلات کم بهره را برای توسعه اشتغال، تولید، شکوفایی روستاها و تثبیت جمعیت روستایی از دیگر برنامه‌های جدی دولت برای تقویت تولید و اشتغال در روستاها برشمرد و افزود: تسهیلاتی نیز دولت به افراد تحت پوشش بمنظور خود اشتغالی و تقویت اقتصاد خانواده تخصیص داده است.

اسلامی با بیان این که تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه بوم گردی و گردشگری در استان وجود دارد که با ارائه طرح می‌توان از آن برخوردار شد، تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای نفوذ اینترنت در استان، در حوزه کسب و کارهای نوین از محل مشاغل آی تی می‌توان در جهت رفع مشکل بیکاری دانش آموختگان اقدام کرد.

مدیران دستگاه‌ها باید متحول کار کنند، هر مدیر اداره‌ای که قوی کار کند در آن جاها قوی هستیم، گفت: نباید مردم برای دریافت خدمت دنبال مدیران بدوند.

استاندار با تاکید بر این که درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه و بهبود زندگی شهر و روستا در نظر گرفته شده است و نباید صرف هزینه‌های جاری در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شود، اظهار داشت: باید این درآمدها صرف کارهایی شود که اثر بخشی داشته باشد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.