.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارتباط پوشش زنان و کمبود ویتامین D
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پوشش زنان در کشورهای اسلامی دلیل کمبود ویتامین D در آنها نیست، گفت: برای جبران این ویتامین در بدن روزانه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در معرض تابش نور خورشید قرار گیرید.

به گزارش شمال نیوز، احمد اسماعیل‌زاده در ارتباط با کمبود ویتامین D و راهکارهای تغذیه‌ای جبران آن، اظهار داشت: کمبود این ویتامین در ایران و اغلب کشورهای دنیا از شیوع بالایی برخوردار است و امروز کودکان زیادی با این مشکل مواجه‌اند.

وی افزود: این ویتامین برای سلامتی بسیار مفید بوده و نقش بارزی در تکامل استخوان‌ها و بهبود رشد قدی دارد. همچنین تحقیقات نشان داده علاوه‌بر این کمبود ویتامین D می‌تواند سبب بروز بیماری‌هایی همچون چاقی،‌دیابت، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و برخی از سرطان‌ها شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه کشور ما 4 فصل بوده ولی کمبود ویتامین D برای ایرانیان وجود دارد‌، گفت:‌ دلیل کمبود این ویتامین در کشور نیاز به تحقیقات زیاد دارد واینکه برخی مدعی هستند پوشش زنان سبب کمبود این ویتامین می‌شود، بر اساس تحقیقات جهانی قابل قبول نیست و این مسئله از لحاظ علمی رد شده است. همچنین کمبود ویتامین D در برخی از کشورهای غربی که زنان آن پوشش ندارند، شیوع بالاتری دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی بابیان اینکه قرار گرفتن روزانه 20 تا 25 دقیقه در معرض تابش نور خورشید سبب جذب ویتامین D در بدن می‌شود، گفت: بهترین ساعات جذب این ویتامین 10 صبح تا 4 بعدازظهر است.

اسماعیل‌زاده عنوان کرد: آلودگی هوا نیز علت صد درصدی کمبود ویتامین D نیست؛‌چراکه برخی از روستاها و شهرهای عاری از آلودگی نیز درگیر کمبود ویتامین D بوده ولی به طور کلی این مسئله می‌تواند یکی از علل به شمار رود.

وی افزود: عوامل ژنتیکی و چاقی نیز از علل کمبود ویتامین D به شمار می‌رود؛ چراکه این ویتامین محلول در چربی بوده و در بافت چربی ذخیره می‌شود. همچنین ویتامین D منابع غذایی چندانی ندارد و مصرف ماهی و غذاهای دریایی،‌تخم‌مرغ و بعضی از لبنیات می‌تواند تا حدودی این مشکل را جبران کند،‌ولی راهکار اصلی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین D و استفاده از مکمل‌ها نیز از راهکارهای جبران کمبود ویتامین D در بدن به شمار می‌رود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.