.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۲۸ شرکت تعاونی و تجاری در مازندران منحل شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندارن گفت: در سال جاری ۱۲۸ شرکت شامل ۳۶ شرکت تعاونی و ۹۲ شرکت تجاری در استان منحل شدند.

به گزارش شمال نیوز،محمد حسن بهادر اظهار داشت: از مجموع شرکتهای ثبت شده در استان ۱۳ هزار و ۸۵۳ شرکت با مسئولیت محدود، ۲۷ هزار و ۵ شرکت سهامی خاص، ۱۴ هزاز و ۶۴۶ شرکت تعاونی، ۶ هزار و ۲۸۹ مؤسسه غیر تجاری و مابقی از انواع دیگر شرکت‌ها هستند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدائی امسال ۱۲۸ شرکت شامل ۳۶ شرکت تعاونی و ۹۲ شرکت تجاری منحل شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت ۱۹۳ اظهارنامه کارت بازرگانی صادرشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

بهادر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و ماده ۴۸ قانون برنامه پنجم توسعه با هدف حذف مراجعات حضوری متقاضیان خدمت و ارائه خدمات به نحو الکترونیک، فرآیند ثبت تأسیس و تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری به صورت الکترونیکی در استان فراهم شده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت ثبت شرکت وجود ندارد.

وی با اشاره به ثبت ۱۳ هزار و ۴۱۶ تغییرات و پلمب ۲ هزار و ۲۱۱ دفتر روزنامه و کل در ۹ ماهه ابتدائی سال جاری که تماماً به صورت الکترونیکی و مکانیزه انجام شده است افزود: از زمان اجرای ارائه خدمات الکترونی در حوزه شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، آمار تخلفات و جعل اسناد در این حوزه کاهش یافته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: تا کنون ۱۰ هزار و ۳۵۵ پرونده از مجموع پرونده‌های ثبت شرکتها در استان به طور کامل داده آمایی شده است و ۵۶ هزار و ۳۷۷ پرونده نیز به صورت نیمه داده آمایی شده است که به زودی کار داده آمایی این پرونده‌ها به اتمام می‌رسد، همچنین ۲۷ هزار و ۲۲۷ تصویرنیز از صورت جلسات تغییرات شرکتها بارگزاری شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد خدمات به صورت الکترونیکی توانسته فرآیند ثبت شرکت را تسهیل و تسریع ببخشد تا در کنار ثبت صحیح و سریع در جهت بهبود فضای کسب وکار گام بردارد که موجب تسهیل انجام فعالیت‌های اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، توسعه بخش خصوصی در بستر اقتصاد ملی و تسهیل‌کننده جریان انتقال دانش فنی و منابع پولی و مالی جدید به کشورو در نهایت موجب رفاه ملی می شود.

این مسئول در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم و کارکردی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها را نگهداری اطلاعات شرکت‌ها در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان چرخش اطلاعات شرکت در داخل اداره ثبت شرکت‌ها، امکان جست‌وجوی اشخاص ذی‌نفع در شرکت برای سابقه‌یابی، وجود بانک اطلاعاتی شرکت‌ها، امکان مکاتبه مکانیزه بین اداری ثبت شرکت، امکان پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی و پشتیبانی فنی متمرکز از سامانه برشمرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در پایان با اشاره به رتبه هشتم استان در تعداد شرکتهای ثبت و رتبه سوم تعداد مؤسسات غیر تجاری ثبت شده در کشور اظهار داشت برای ارائه مطلوب خدمات ثبتی در برخی فرایندها نیازمند از جمله ثبت شرکتها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است و به خصوص برای خدمات الکترونیکی نیازمند شبکه‌های مخابراتی مناسب و همراهی دولت در جهت بهبود کیفیت خطوط مخابراتی و اینترنت هستند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.776 seconds.