.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت بخش اجرایی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار نکرده است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: دولت بخش اجرایی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار نکرده و این امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش شمال نیوز، عبدالله مهاجر صبح یکشنبه در کمیته شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی در اتاق بازرگانی استان با اشاره به افزایش ظرفیت شورای گفتگو در برنامه ششم و در ارتباط با قانون مصوب محیط کسب‌وکار، گفت: با داشتن چنین قانونی، حوزه بخش خصوصی دیگر نباید مشکلی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، در رابطه باهدف این جلسه گفت: ۴۰ تشکل مختلف استان در این هم‌اندیشی دعوت شدند تا موارد و مشکلات در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شود و سعی بر این است که تنها برگزاری جلسات نباشد، چراکه جلسات و نشست‌های بسیاری را برگزار کردیم که شاید به‌اندازه ظرفیت و مشکلات ما خروجی نداشته است.

وی در ادامه افزود: قانون شورای گفتگو این مشکل را برای ما آسان کرده است تا با کمک این شورا اگر دستورالعمل و یا حتی قانونی نیاز به اصلاح داشت، اصلاح گردد تا بخش خصوصی با شرایطی که امروز در شرایط اقتصادی دارد، مشکلاتش برطرف شود.

مهاجر با اشاره به خروجی کم این جلسات گفت: همه ما یک حرف را می‌گوییم و حتی در سطح کشور و جلسات با معاون رئیس‌جمهور و استانداران، همه به مشکلات واقف هستیم و موارد هم از سوی مسئولان دولتی دسته‌بندی‌شده، اشاره می‌شود اما سؤال این است که معنای جلسات انگار مرور دوباره مشکلات است و باید ببینیم گیر کار کجاست که مشکل حل نمی‌شود؟

وی افزود: اگر مشکلات راندانیم وظیفه همه ما این است تا با پیگیری مشکلات را احصا کنیم اما همه ما مشکلات را می‌دانیم و اگر بدانیم و عمل نکنیم مشکل این می‌شود که امروز ما مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری و شعار سال، گفت: بخش بیشتر تولید و اشتغال به عهده بخش خصوصی است.

مهاجر با تشکر از نمایندگان مجلس برای تعریف چنین قانونی، گفت: شورای گفتگو در برنامه ششم دارای قدرت بیشتری است و رئیس آن استاندار و دبیر آن اتاق بازرگانی است تا بتوان مشکلات را حل و برای صادرات ظرفیت‌سازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بابیان اینکه همه، اتاق بازرگانی را مسئول صادرات می‌دانند، افزود: اما این‌گونه نیست و اتاق تنها طبق وظیفه خود مشاور سه قوه است و می‌تواند ایده بدهد و نقش پل را ایفا کند.

مهاجر با اشاره به اینکه اگر اصل ۴۴ واقعاً اجرا می‌شد، بسیاری از مشکلات وجود نداشت، افزود: هدف از بخش خصوصی تنها آن بخشی است که واقعاً پای‌کار است و هر ظرفیتی که از دولت گرفته را در جهت تولید به کار بسته و از آن به‌درستی استفاده کرده است و در رابطه با بخشی که پول گرفته و برده است نیز از دید ما مقصر افرادی هستند که بارانت پول را به کسانی داده‌اند که نباید می‌داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی بابیان اینکه تنها ظرفیت‌سازی به عهده اتاق است اما در اجرا هیچ کاری در دست ما نیست، افزود: دولت اساساً بخش اجرا را که مربوط به بخش خصوصی می‌شود واگذار نکرده است تا امروز از او تکلیف بخواهد.

وی بابیان اینکه مجموعه بخش خصوصی ابزار مشکل را می‌داند، خاطرنشان کرد: اما اگر ابزار بخواهیم باید هزاران نامه بنویسیم که به یکی از آن‌ها نیز عمل نمی‌شود.

مهاجر بابیان اینکه دنیا به این نقطه رسیده است که ابزار کار اجرایی را هم به بخش خصوصی بسپارد و دولت تنها ناظر و حامی باشد، افزود: اگر مواردی نیز مطرح می‌شود باید خود بخش خصوصی پاسخگو باشد و از این کار، نتیجه گرفتند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.453 seconds.