.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعطیلی برخی شرکت های معدنی در مازندران
رئیس اتاق بازرگانی مازندران تعطیلی برخی شرکت های معدنی در استان نگران کننده دانست و گفت: این مسئله برای اشتغال تهدیدآمیز است.

به گزارش شمال نیوز، عبدالله مهاجر پیش ازظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی با اشاره به برگزاری دو جلسه‌ شورای گفتگو با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی انجام شده است، گفت: بیشتر موانع محیط زیستی و با منابع طبیعی است و مشکلات بسیار بیشتر بوده اما بسیاری از این مشکلات حل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه واگذاری عرصه برای واگذاری معدن شن و ماسه به میزان یک تا پنج هکتار تعریف شده است، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن مازندران به اتفاق انجمن تخصصی صنعت و معدن، متناسب با ظرفیت هر منطقه طرح تا واگذاری آن را ارائه داده است.

مهاجر ادامه داد: در این حوزه حدود ۵۵ شرکت وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال ایجاد می‌کنند و بسیاری از این مجموعه تعطیل شدند.

وی گفت: در زیرمجموعه صنعت و معدن تشکیلاتی در این رابطه ایجاد شده است و چهار دستگاه دولتی در آن حضور دارند، اما بخش خصوصی صنعت و معدن در آن حضور ندارد.

در ادامه این نشست، برسام، معاون معدنی سازمان صنعت و معدن گفت: به دلیل مشکلات زیست محیطی مقرر شد تا از رودخانه‌ها و زمین‌ها اراضی برداشت نشود به سمت کوهی سوق داده شود و در این رابطه، حدود ۶۰ معدن فعال در استان داریم.

وی افزود: به معادن وسعت یک هکتار و دو هکتار داده می‌شود اما گاهی به دلیل ذخیره معدنی، صد تا دویست هکتار هم در نظر می‌شود و این دو هکتار پیش از اتمام، به منابع طبیعی مجددا استعلام شده و آنها پس از بررسی به ما پاسخ می‌دهند.

برسام با بیان اینکه در ادمه این روند، مجتمع‌های شن و ماسه را در ۵ نقطه استان مطرح‌ کرده‌ایم، افزود: در غرب استان و در منطقه سه هزار تنکابن منابع طبیعی با ۵۰ هکتار موافقت کرده و کار نقشه‌برداری در حال انجام است و در آینده مصالح غرب استان را تأمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین، منابع طبیعی با ۲۰ هکتار در منطقه چالوس، ۴۰ هکتار در منطقه هلی‌چال آمل، ۷۰ هکتار در منطقه ساری اعلام موافقت کرده است و اگر این کار انجام شود، بسیاری از مشکلات این بخش برای زمین‌ها و مصالح ساختمانی حل می‌شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.