.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتاق فکر ، جایگزین مشاوران ؛
لغو احکام 246 مشاور از سوی استاندار مازندران
شمال نیوز: استاندار مازندران گفت که احکام 246 مشاور استانداری و فرمانداری های این استان را به دلیل نداشتن ساختار قانونی و دستور کار لغو کرده است .

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود : 39 مشاوری که حکمشان لغو شده در استانداری مازندران و بقیه در فرمانداری ها فعالیت داشتند.

وی توضیح داد : اگر چه بیشتر این مشاوران ردیف حقوقی در استانداری و فرمانداری نداشتند ، ولی با رویکرد تسهیل امور مردمی این کار انجام شده است.

 

** اتاق فکر ، جایگزین مشاوران

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که برای ساماندهی امور و برخورداری از مشاوره نیروهای خوش فکر و جوان در این استان ، اتاق فکر جایگزین مشاوران بدون تعیین ساختار در استانداری و فرمانداری ها شده است .

وی افزود : در حال حاضر تمام افرادی که طرح و یا پیشنهادی برای توسعه استان مازندران دارند ، می توانند آن را به اتاق فکر استان ارائه دهند و پس از بررسی در صورت لزوم از این طرح های مشاوره ای استفاده می شود.

اسلامی گفت : با این روند هیچ محدودیتی برای ارائه مشاوره از سوی نیروهای نخبه و جوان استان وجود ندارد و این اتاق فکر نیز می تواند به گونه از این طرح ها استفاده کند.

 

** سفارش ممنوع

استاندار مازندران با تاکید بر این که ملاک در گزینش مدیران صلاحیت و توانمندی افراد است ، گفت : مدیران برای ماندنشان در مسند مدیریتی در دولت دوازدهم به دنبال سفارش گرفتن از سوی برخی افراد برای مدیریت ارشد استانی نباشند.

اسلامی افزود : مدیریت جدید استان در ارتباط با ماندگاری مدیران در جایگاهشان در دولت دوازدهم هیچ سفارشی را از بالا و پایین قبول نمی کند و ملاک ماندگاری مدیران نیز عملکردشان است.

وی ادامه داد : بنای ما این است که تمام مدیرانی که در شرایط فعلی در حال فعالیت هستند ، مدیران توانمندی هستند، مگر این که در حین انجام وظیفه ، ناکارآمدی آنها به اثبات برسد که در این صورت چه با سفارش و چه بدون توصیه برکنار می شوند.

محمد اسلامی هفتم آبان ماه سال جاری با پیشنهاد وزیر کشور و تائید هیات دولت به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران جانشین ربیع فلاح جلودار شد.

وی از بدو استقرار در استانداری مازندران تاکنون تنها چهار مدیر را در دفتر استاندار و مدیریت دفتر امور شهری و روستایی استانداری تغییر داده است .

 

** انتقاد از بخشی نگری دستگاه های دولتی در مازندران

استاندار مازندران همچنین در این نشست از وجود تفکر بخشی نگری در دستگاههای دولتی استان انتقاد کرد و گفت که مدیران باید برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان از بخشی نگری پرهیز و زمینه را برای اشتغال و کارآفرینی بخش خصوصی فراهم کنند.

اسلامی اظهار داشت : دولت به دلیل محدودیت مالی توانایی رفع نیاز کشور در زمینه اشتغال را ندارد و باید سرمایه گذاران بخش در این بخش به کمک بیایند و جذب این سرمایه ها هم نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاههای اجرائی است.

وی اضافه کرد : ما به عنوان نمایندگان دولت در استان ها باید گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی داشته باشیم و از هر اقدامی که سدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، باید دوری شود.

 

** ناکارآمدی مدیریتی در مازندران

نماینده عالی دولت در مازندران بخشی از عقب ماندگی توسعه ای در این استان را ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و نگرش های گروهی و قبیله ای دانست و گفت که مدیران باید رویکرد باز و توسعه ای نسبت به مسایل استانی داشته باشند.

اسلامی افزود : نگاه قبیله ای و گروهی و جناحی کارکرد مدیریتی در استان را پیچیده تر می کند و در این درگیری بی ثمر مردم متضرر می شوند.

در این نشست که به پیشنهاد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، مشکلات واحدهای معدنی شن و ماسه مورد بررسی قرار گرفت .

 به گزارش ایرنا، در مازندران 60 واحد شن ماسه رودخانه ای و کوهی فعالیت دارند و مهم ترین مشکل آنها هم شکنندگی محیط زیست و فعالیت غیرمجاز عده ای دیگر است .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 دي 1396
درود بر استاندار سردار سازندگی مازندران.خدا قوت.ما جوانان استان پشتیبان شما هستیم.مهدی برهانی ساری
علي 17 دي 1396
باسلام يكي از كارهاي خوب و كابردي حذف مشاوران بوده
علي 17 دي 1396
سلام
مدتي است كه اظهارات آقاي استاندار را مورد نظر و پي گيري مي نمايم هرچند از برخي از دوستان كه با ايشان در وزارت دفاع از نزديك همكار بودن با روحيه كاري ايشان تا حدود ي آگاه شدم اميد وارم كه با همين روحيه پيگيري حل مسائيل استان باشند آقاي استاندار يكي از راههاي رونق و افزايش درآمد استان كه مي تواند به كمك استان بيايد هر بخشداري استان محل هاي تاريخي،مذهبي و تفريحي را در حوزه هاي استحفاظي بوسيله تابلو در حاشيه راه نصب نمايند و مردم و مسافرها از شهرها و استانخاي ديگر به آن شهر ورود مي نمايند اطلاع پيدا نمايند2-از وجود قانون هاي دست و پا گير براي ورود سرمايه گذاران توجه شود خودم قرار بود يك سرمايه گذار ازتهران با توان سرمايه 30 ميليارد به استان بيايد و حتي زمين و وام نمي خواست تنها خواسته ايشان براين بود ماليات را بصورت قسطي از ايشان اخذ نمايندمتاسفانه با نمايندگان صحبت شد اقدام خاصي انجام ندادند اميد وارم شما تمهيداتي بيانديشيد تا استان از اين وضعيت رهايي پيدا نمايد
نا شناس 17 دي 1396
سلام
آقاي استاندار عزيز براي شهربابلكنار شهرستان بابل هم براي بخشدار و هم براي جاده آن كه منتهي مي شود به جاده تهران تدبير فرماييد
نا شناس 17 دي 1396
جناب آقای اسلامی استاندار محترم مازندران لغو دیگری باید به دست حضرتعالی در این استان در فرودگاه دشت ناز ساری شود اینکه اولا خواهشمند است بررسی فرمایید وبعد ببینید حق با مردم هست ویا مسئولین خود بین فرودگاه وآن اینکه اولا دم درب ورودی هردو طرف را نیروی انتظامی بسته وهر طرف ورودی باید هزینه ورودی پارکینگ به قیمت متفاوت بدهی بدون اینکه خدماتی دریافت شود فقط باید پول بدهی یک پارکینگ نیروی انتظامی دو ورودی به سالن فرودگاه پانصد متر مانده به سالن فرودگاه ماشین همراه می خواهد زائر یا مسافر را فقط پیاده کند وبرگردد مانع عبور گذاشته کارت عبور وبرگشت باید یک پول زور وحرامی به آنها بدهی درصورتی که فرودگاههای مشهد تهران ووو .... سایر استانها این جور نیست نمی دانم استاندار محترم آیا به سوریه نجف بغداد جده مدینه رفته اید یا خیر تمام ماشینها تام دم درب سالن وارد می شوند مسافر را پیاده وبرمی گردند گاری مفت ولی اینجا اول می گویند 5هزار تومان بده تا گاری بدهیم درصورتی که همین مسافر در کشورهای دیگر برای حمل این بار گاری مجانی هر چند تا بخواهی واینجا فقط وفقط پول می گویند بده مطلب دیگر پیرمرد یا پیر زنی توان حمل بار خود را ندارد وقتی فرزندانش می خواهند وارد شوند برای اسقبال وکمک به افراد ناتوان می گویند باید از قبل هماهنگ می کردی وگرنه راه نخواهند داد استاندار محترم محبت فرمایید پیگیری وحل مشکل فرمایید
ناشناس 17 دي 1396
در متن فوق آمده است " این نشست که به پیشنهاد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد،" سئوال اینجاست جناب استاندار آیا این مدیران پیشنهاد دهنده خود کار آمد هستند؟؟؟ یا فقط حرف می زنند .
نا شناس 17 دي 1396
آقای استاندار نمی خواهند فکری به حال فرمانداران بازنشسته کنند . پیرمردهای بی انگیزه که فقط به دنبال مهره چینی در شهرستانها هستند که بعد از بازنشستگی دستشان خالی نباشد و هیچ عزمی برای حل مشکلات عمرانی و اشتغال در شهرستان ندارند .
اول از همه آقای محمدی فرماندار بازنشسته و بی انگیزه قائمشهر
به داد قائمشهر برسید
نا شناس 17 دي 1396
اقای استاندار ابفای شهری به مرز ورشکستگی رسیده لطفا تدبیری بفرما...چقدر التماس کنیم اوضاع بهم ریخته ست ......خودت تشریف بیار بررسی کن
سعید 17 دي 1396
فعلا ملاک در گزینش مدیران در سطح شهرستانها نظر نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه هر شهرستان است . تا بعد چه شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.217 seconds.