.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باران به داد جنگل‌های آمل رسید/ رئیس اداره منابع طبیعی آمل : علت آتش‌سوزی در دست بررسی است
پس از سه روز تقابل آتش در جنگل‌های آمل و ناتوانی در اطفای حریق و موفقیت‌آمیز نبودن امداد هوایی برای خاموش کردن آتش باران به داد جنگل‌ها و درختان آمل رسید و حریق به صورت کامل اطفا شده است.

به گزارش شمال نیوز، خبر آتش سوزی جنگل‌های ارتفاعات رزگه بخش امامزاده عباس شهرستان آمل به گفته نعمت‌الله کوهستانی رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان از صبح زود روز یک شنبه به آنها اعلام شد و بلافاصله منابع طبیعی با اعزام نیروهای خود به منطقه درصدد خاموش کردن آتش برآمد.

اما با وجود صعب‌العبور بودن منطقه و شیب زیاد مهار آتش با مشکل شده و راهی به جز امداد هوایی برای مهار آتش وجود نداشت که از سازمان جنگل‌ها برای این امر درخواست بالگرد شده بود.

با این درخواست توسط سازمان جنگل‌ها موافقت شده و بالگرد به منطقه اعزام شد اما به دلیل نقص در بسکت آب بالگرد این عملیات متوقف شد و با تعمیر آن و برطرف‌کردن مشکل دوباره عملیات خاموش کردن آتش توسط بالگرد آغاز شده بود.

بالگرد چندین بار به پرواز درآمد اما به دلیلی مه و غبارآلودگی این عملیات موفقیت‌آمیز نبوده و عملا امداد هوایی برای نجات جان جنگل‌های آمل با شکست مواجه شد و این درحالی بود که آتش به واسطه وجود شرایط فصلی و وجود برگ‌های خشک در سطح جنگل وسعت آتش را بیشتر می‌کرد.

نیروهای منابع طبیعی، صنایع چوب و کاغذ و و حتی مردم و انجمن‌های کوهنوردی برای مهار آتش بسیج شدند و بالاخره با تلاش فراوان و دست خالی توانستند آتش را از اطراف مهار کرده تا از وسعت آن جلوگیری کنند.

آتش، مهار شده اما همچنان در تنه و کنده درختان جنگل روشن بود که باران به داد این جنگل‌ها رسید و با بارش فراوان در عصر روز گذشته آتش‌های پراکنده در سطح جنگل و کانون آن را پس از سه روز به طور کامل خاموش کرد.

نعمت‌الله کوهستانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اعلام اینکه آتش به طور کامل خاموش شده است، افزود: بر اساس برآوردها 20 هکتار از جنگل‌های امامزاده عبدالله آمل در آتش سوخت.

وی علت آتش سوزی را نامعلوم دانست و گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است اما احتمال اینکه فردی اعم از دامدار، شکارچی و یا گردشگری که پس از روشن کردن آتش آن را به طور کامل خاموش نکرده است می‌تواند دلیل این آتش‌‌سوزی باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی آمل بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان به دلیل خشک بودن سطح جنگل و وجود برگ‌های خشک گسترش آتش بیشتر بوده و تقاضا داریم تا مردم احتیاط لازم در زمینه روشن کردن آتش در مناطق جنگلی را داشته باشند.

به گزارش فارس، جنگل‌های رزگه بخش امامزاده عبدالله آمل دارای پوشش انواع درختان جنگلی از ممرز، راش، آزاد و سرخدار بوده که با آتش سوزی در این منطقه درختان سرخدار این منطقه خسارت بیشتری دیده و از بین رفته‌اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.