.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم حفاظت از بقاع متبرکه استان ؛
آتش‌زدن 3 آستانه مبارکه امامزاده در حمله اخلال‌گران در مازندران+تصاویر
شمال نیوز : آستانه مبارکه سه امامزاده در شهرستان‌های سوادکوه شمالی و قائم‌شهر شب گذشته در حمله‌ عده‌ای از اخلال‌گران و اغتشاش‌گران به آتش کشیده شده است.....

به گزارش شمال نیوز، آستانه مبارکه سه امامزاده در شهرستان‌های سوادکوه شمالی و قائم‌شهر شب گذشته در حمله‌ عده‌ای از اخلال‌گران و اغتشاش‌گران به آتش کشیده شده است.


اخلال‌گران به نظم و امنیت عمومی با یورش به این اماکن مقدسه قرآن‌ها، ادعیه‌ها و کتاب‌های دینی موجود در این امامزادگان را به آتش کشیدند.


در این یورش سه آستان مقدس امامزادگان سیدگل‌عمو و سیده سکینه روستای ایوک، امامزاده سیدمحمد(ع) روستای‌کتی‌لته در شهرستان سوادکوه شمالی و امامزاده سید عبدالله(ع) روستای کشکا در شهرستان قائم‌شهر به آتش کشیده شده است.


حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت‌وگو با فارس، با تایید این اتفاق توسط عده‌ای از اخلال‌گران اظهار کرد: شب گذشته عده‌ای معلوم‌الحال با یورش به سه امامزاده در استان این امکان مقدس را آتش زدند.


وی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت مادی به این آستان امامزادگان مشخص نیست، افزود: حمله به مقدسات در همه جا ناپسند است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه با این حملات اسلام آسیب نخواهد دید، تصریح کرد: میزان خسارت معنوی در این تخریب نیز باید بررسی شود.


وی خواستار برخورد با عاملان هتک حرمت به این امامزادگان شد و گفت: آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در قائم‌شهر و امامزاده سید گل‌عمو و سیده سکینه در سوادکوه شمالی به صورت کامل در آتش سوخت و اغتشاش‌گران از آتش زدن آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) روستای کتی‌لته سوادکوه شمالی ناکام ماندند.


حیدری با اشاره به اینکه اغتشاشگران فقط به آتش زدن فضای فیزیکی این امامزادگان قانع نشدند، افزود: آتش‌زدن کتاب‌های خطی و قرآن مجید نیز بخشی از این اقدامات ناپسند بوده است.


وی با بیان اینکه مازندران در کشور رتبه دوم را در دارا بودن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دارد، تصریح کرد: مرقد مطهر امامزادگان همیشه پناهگاه مردم علویان تبرستان بوده است و این افراد دشمنی خود را با به آتش زدن این اماکن مقدس اثبات کردند.


مدیرکل اوقاف مازندران درباره جزییات دستگیر شدگان اظهار کرد: یک نفر از افراد دستگیر شده سابقه اغتشاش دارد و دو نفر دیگر نیز مازندرانی نبودند.


وی تاکید کرد: نیروهای اوقاف، خادمان و مردم در اطراف امامزادگان در حال آماده باش هستند و مانیتورینیگ اوقاف نیز تمامی امامزادگان را رصد می‌کند.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ali 12 دي 1396
شک نکنید کار بهایی های منطقه بوده ...شک نکنید
نا شناس 12 دي 1396
آخه چرا؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.