.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرمایه‌گذاران اقتصادی مازندران نیاز به مساعدت در سطح ملی دارند
استاندار مازندران گفت: سرمایه‌گذاران اقتصادی مازندران نیاز به مساعدت در سطح ملی و اعتباری دارند.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران  اظهار کرد: با تلاش دولت و اقدامات انجام شده ظرفیت قانونی فرصت خوبی فراهم کرد تا اقدامات عملی درستی برای توسعه اشتغال در کشور فراهم شود.

وی در ارتباط با ظرفیت‌سازی برای اشتغال در استان که با فعال سازی سامانه کارورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اقدام زمینه خروج نیروهای تحصیل کرده از بیکاری را فراهم می‌کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: تعداد دانشگاه‌های مازندران به نسبت جمعیت بسیار زیاد است و رتبه اول به لحاظ تعداد دانشگاه در استان داریم، برنامه داریم که تحصیلات دانشگاهی متناسب با نیاز استان عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه آموزش و پژوهش کشور باید تقاضا محور باشند باید دانشگاه‌ها قوی‌تر عمل کنند،افزود: در این حوزه باید زمینه توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

اسلامی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل در استان مازندران، گفت: بخشی از مصوبات این ستاد عمل شده است و بسیار از مصوبات روی زمین مانده است و خروجی مورد انتظار هدف گذاری شده را نداشته است که برخی از این موارد نیاز به مصوبات ملی و سایر امور در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در کارگروه اشتغال مازندران سه برنامه اساسی در دستور کار است، افزود: بررسی ماهیت صنایع استان، توسعه فعالیت سرمایه‌گذاران و مساعدت برای توسعه صادرات از اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران اقتصادی مناسبی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها قابلیت توسعه دارد که این افراد نیاز به حمایت دارند که در بخش ملی و استان باید این حمایت‌ها در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های که تولیدکنندگان در حوزه  وزارت اقتصاد دارای، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی حمایت دارند، افزود: در این بخش باید به نحوی عمل شود که هم دغدغه وزارتخانه‌ها تامین و در استان مازندران انعطاف لازم برای حمایت از تولید را در برنامه کاری خویش قرار دهند.

اسلامی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای  بیمه کشاورزی و روستایی استان بیان کرد: میزان افراد زیرپوشش  از 20 درصد تجاوزه نکرده است، تمهیداتی فراهم کردیم که متولیان برای زیرپوشش قرار دادن آنها به روستاها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در استان مازندران معدل جمعیت روستایی 45 درصد است از معدل کشوری 20 درصد بیشتر است و این موضوع ارزشمند است.

استاندار مازندران در پایان گفت: به دلیل کیفیت سرزمینی و قدرت بازدهی اراضی کشاورزی باید تلاش کنیم که کیفیت زندگی روستایی را افزایش دهیم ولی موانع باید برطرف شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.