.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از درخواست مجدد از استاندار برای حضور در شورا تا لزوم جابجایی فروشگاه اتکا
در جلسه شورای شهر ساری تعدادی از اعضای شورا مجددا از استاندار خواستند تا در جلسه شورا حضور داشته باشد و تا مشکلات حل نشده که حق مردم است را پیگیری کنند.

به گزارش شمال نیوز، یازدهمین جلسه شورای شهر ساری که شب گذشته برگزار شد که قاسم قاسمی، سیدعلی آقامیری و اسفندیار عشوری به گفته رئیس شورای شهر به دلیل عضو موجه غایب بودند.

جلسه با حضور اصحاب رسانه و 6 نفر از اعضای شورای شهر و شهردار کار خود را آغاز کرد.

مسعود مدینه رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: 9 دی روز حماسی بود که نقش‌آفرینی بسیار زیادی بعد از فتنه 88 داشت و حضور پرشور مردم ساری در صحن امام‌زاده یحیی حماسه‌ای دیگر آفریده شد و حضور مردم از ارزش‌های بی‌بدیل است.

 

*مدیران به حرف مردم گوش کنند

عضو شورای شهر ساری نیز با انتقاد از عملکرد بعضی از شهرداری‌ها در اقامه نماز اظهار کرد: شهرداران باید در مورد نماز اول وقت تذکر بدهند و کار فرهنگی باید عملی باشد.

علیجان شمشیربند افزود: مسائل فرهنگی باید از خانواده شروع شود خانواده اولین جایگاهی است که باید به مسئله نماز توجه کند.

این مسؤول تصریح کرد: مردم از مسائل اقتصادی، بیکاری و فقر ناراحت بوده و از عملکرد مسؤولان ناراضی هستند.

شمشیربند بیان کرد: برای این انقلاب و نظام خون داده شد تا انقلاب پیروز شد و این انقلاب با هدایت رهبری ادامه پیدا می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید به خواسته مردم توجه شود، خاطرنشان کرد: مدیران این پنبه را از گوششان در بیاورند و به حرف مردم گوش کنند و به دنبال سرمایه‌اندوزی نباشند و پای عمل بیایند و به مشکلات مردم توجه کنند.

وی یادآور شد: همه بدانند که مردم از انقلاب دست نکشیدند و ضد انقلاب نیستند و باید بسیج شویم و ما همان نیروی انقلابی سال ۵۷ هستیم.

این عضو شورای شهر به نیامدن استاندار به جلسه شورای شورای شهر اشاره کرد، گفت: استاندار مازندران می‌خواهد در شورا بیاید یا نیاید، دولت وظیفه دارد به شهرداری برای دستگاه زباله‌سوز پول بدهد.

وی افزود: مردم، شهرداری و شورای شهر را عامل حمل زباله ساری به بخش چهاردانگه می‌دانند و مردم منطقه چهاردانگه مشکلات زیست محیطی این زباله را تحمل می‌کنند و همچنین حمل زباله بسیار هزینه‌بر است.

شمشیربند افزود: اگر دولت بودجه دستگاه زباله‌سوز را بدهد سال ۹۶ دستگاه راه‌اندازی می‌شود، ما نمی‌خواهیم با کسی ملاقات کنیم برای ما کار کنند و ملاقات نمی‌خواهیم.

 

*خواسته مردم این است که فاز دوم پارک ملل به سرعت انجام شود

رئیس شورای شهر ساری نیز بیان کرد: از استاندار برای حضور در این مجموعه شهری دعوت شد و برایشان خبرهای خوبی داریم، جایگاه و منصب ایشان و اختیارتشان را درمورد کارخانه زباله‌سوز و سکوتپه که سه سال است مشکلش حل نشده و حق مردم است را می‌خواهیم.

مسعود مدینه با بیان اینکه خواسته مردم این است که فاز دوم پارک ملل به سرعت انجام شود، گفت: اگر در آب منطقه‌ای مختصات دقیقی وجود داشت در فاز دوم پارک ملل به مشکل بر نمی‌خوردیم.

وی افزود: آب منطقه‌ای مختصات دقیقی از حریم رودخانه ندارند با عکس ماهواره‌ای از رودخانه دارند ما را با نامه‌ای به پایین دست رودخانه ارجاع می‌دهند در صورتی که کار ما بالادست رودخانه است.

 

*هنوز تبعات شهرفروشی را پس می‌دهیم

نائب رئیس شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه رودخانه‌های استان ظرفیت بی‌بدیلی هستند، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در این بخش باید رودخانه‌ها بستر و حریم مشخص شده داشته باشند و مسؤولیت آن با آب منطقه‌ای است.

علی‌اکبر زلیکانی بیان کرد: آب منطقه‌ای سال‌ها وعده می‌دهد هنوز مشخص نیست و اگر در اختیار شهرداری باشد متوجه می‌شویم که چه کسانی به حریم رودخانه تجاوز کردند.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای فاز دوم پارک ملل مشخص شده است که چه مقدار به حریم رودخانه تجاوز شده است .

وی با بیان اینکه هنوز تبعات شهرفروشی را پس می‌دهیم، گفت: بوستان ولایت چند سالی است که احداث آن شروع شده است و در حال اتمام است و چیز نازیبایی که این بوستان را تحت شعاع قرار داده است ساختمان فروشگاه اتکا است که نمی‌گذارد بوستان دیده شود.

زلیکانی خاطرنشان کرد: فروشگاه اتکا هیچ سنخیتی با بوستان ولایت ندارد و باید از آنجا حرکت کند.

وی تصریح کرد: مردم از روش فعلی دفن بهداشتی زباله در چهاردانگه اعتراض دارند.

این مسؤول با بیان اینکه شرکت تی تی اس باید پروژه نیروگاه زباله‌سوز را به معاونت خدمات شهری تحویل دهد، گفت: شهرداری متولی نیست چون شرکت تی تی اس پیمانکار ما نیست و منبع تأمین اعتبار این پروژه دولت است.

 

*بودجه شهرداری‌ها در حال کاهش است

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: لایحه عوارض و خدمات شهرداری تا 15 دی باید اعلام و بررسی شود.

سعید نجاریان افزود: وضعیت اقتصادی و مالی گریبانگیر کشور است و بودجه شهرداری‌ها در حال کاهش است و باید یکسری مسائل در شهرداری رعایت شود تا برای سال 97 بوده خوبی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه ساری در 67 سال گذشته کمترین بارش را داشته است، افزود: نسبت به سال گذشته در پاییز کاهش بارندگی را داشتیم و چاه‌های آب سطحی پایین آمده است و باید در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز بیان کرد: باید رفتار و گفتمان با خودمان نسبت به همدیگر شفاف باشد.

وی گفت: برخی از توقعات ما به شهردار فشار می‌آورد و شهردار با نگاه متواضع همه را می‌بیند.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.502 seconds.