.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهدی عبوری خبر داد ؛
بوستان ولایت ساری تا چند روز آینده افتتاح می‌شود
شهردار ساری گفت: فعالیت عمرانی بوستان ولایت تمام شده و در حال تجهیز است و در چند روز آینده به رسانه‌ها اعلام و با حضور مردم افتتاح می‌شود.
بوستان ولایت ساری تا چند روز آینده افتتاح می‌شود

به گزارش شمال نیوز، مهدی عبوری عصر دیروز در یازدهمین جلسه شورای شهر ساری اظهار کرد: وظیفه اصلی مدیران امیدآفرینی است و من به عنوان سرباز رهبری و مردم، اعتقاد داریم که امیدآفرینی به غیر از انجام کار صحیح و تلاش و همت شبانه‌‌روزی به وجود نمی‌آید.

وی افزود: فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری ساری نه تنها با مشکلات اقتصادی دولت، کشور و مردم کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده است.

شهردار ساری با بیان اینکه لایحه عوارض و بودجه براساس فرصت داده شده به شورا ارائه می‌شود، تصریح کرد: از سه ماه قبل در واحد طرح و برنامه‌ریزی و با کمک کارشناسان شورای شهر بررسی شده است.

این مسؤول ادامه داد: در بودجه سال 97 به حوزه پدافند غیرعامل توجه ویژه شده است و این امر جدی است و در شورای چهارم 400 میلیون تومان به این امر اختصاص پیدا کرده است.

عبوری به نیروگاه زباله‌سوز اشاره کرد و گفت: نیروگاه زباله‌سوز در سال 1390 توسط دولت وقت مصوب شد و براساس این تفاهم‌نامه 15 دستگاه زباله‌سوز با اولویت شهرهای شمالی ساخته شود و 40 درصد از هزینه‌های آن توسط مبتکر این دستگاه متقبل شود.

وی با بیان اینکه دستگاه زباله‌سوز از سال 91 از طریق مناقصه به شرکت تی تی اس واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این قرارداد با 33 میلیون دلار با ظرفیت 450 تن در روز و با سه خط تولید مجزا بسته شد و در شهرستان نوشهر 11 میلیون دلار با حجم کمتر در همان موقع در دستور کار قرار گرفت.

شهردار ساری با بیان اینکه در تأخیر احداث نیروگاه زباله‌سوز گله نمی‌کنیم و دستگاهی را زیر سؤال نمی‌بریم، یادآور شد: باید با همراهی همه دستگاه‌ها کار را جلو ببریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با سه سال تأخیر محیط زیست مجوز احداث نیروگاه را داده است، افزود: قرارداد این مجموعه با حفاظت محیط زیست وقت بسته شد اما با تغییر دولت این کار به تعویق افتاد و با جلسات و اعزام گروه به چین مجوز ساخت نیروگاه در زمین گرفته شد.

عبوری با بیان اینکه مردم از مدیریت شهری بابت تأخیر در پروژه دستگاه زباله‌سوز گله‌مند هستند، اظهار کرد: کار نیروگاه زباله‌سوز با جدیت شروع شده و در حال انجام است و نیاز به وحدت و امیدآفرینی داریم و باید این مجموعه با تعهدی که دولت داده ساخته شود.

وی افزود: باید آب نیروگاه با 15 متر بر ثانیه تأمین شود و این کار بسیار بزرگ و مشکل است اما از نظر فنی امکان‌پذیر است.

شهردار ساری تصریح کرد: زمین‌های احداثی در شهرک صنعتی ماسه‌ای بود و مقاومت لازم نداشت و تنها نیم کیلو بر سانتی متر بار را تحمل می‌کرد و برای رساندن به هشت کیلومتر به سانتی‌متر میلیاردها تومان با حفر شمع‌های متعدد زمین را مناسب‌سازی کردیم.

این مسؤول با بیان اینکه 56 میلیارد تومان بابت احداث نیروگاه هزینه شده است، اظهار کرد: 42 میلیارد تومان برای تجهیزات و 14 میلیارد تومان برای ساختمان نیروگاه پرداخت شد که 50 درصد پیشرفت فیزیکی ساختمانی داشتیم.

عبوری افزود: 80 درصد تجهیزات توسط کشتی وارد گمرک بندرعباس شده است و با 53 تریلی حمل و در انبارهای شهرک صنعتی نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته با همراهی سازمان شهرداری‌ها، دولت، وزیر کشور و معاون عمرانی استاندار مازندران برای این‌کار اعتبار تخصیص پیدا کرده است و در این مرحله به سرعت تا انتهای کار وقفه‌ای نخواهیم داشت.

شهردار ساری افزود: پادگان ساری به یک بوستان تبدیل شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مسؤول با بیان اینکه آثار تاریخی فراوانی در این بوستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساختمان‌های این بوستان بیش از 100 سال قدمت دارند این ساختمان‌ها بازسازی و نوسازی شد و در راستای فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته شد و بسیار پرهزینه بوده است.

عبوری تصریح کرد: فعالیت عمرانی این ساختمان‌ها تمام شده و در حال تجهیز است و در چند روز آینده به رسانه‌ها اعلام و با حضور مردم افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: بوستان بانوان در ساری در شمال کشور کم‌نظیر است و باید جمعیت 50 درصدی بانوان جای اختصاصی داشته باشند.

شهردار ساری به بهسازی و بازسازی جنگل زارع اشاره کرد و گفت: 80 هکتار از عرصه جنگل شهید زارع در اختیار شهرداری قرار گرفته است و از نبود شهربازی، رستوران، کافی شاپ، آبشار و آلاچیق مناسب رنج می‌برد که درحال انجام است.

این مسؤول بیان کرد: فاز دوم پارک ملل با 330 هکتار همزمان شروع شده و 6.5کیلومتر طول پل کابلی آن است و 2 هزار و 650 متر آماده سازی لاینینگ توسط عمران شهرداری انجام شده است.

عبوری با بیان اینکه درحال تحکیم هدایت آب‌های سطحی در شهر هستم، افزود: طرح 40 ساله کانال هدایت آب‌های سطحی در حال تکمیل است و کمتر از 200 مترمربع به رودخانه تجن سرریز می‌شود.

وی یادآور شد: شهر ساری تنها مرکز استانی بود که طرح ترافیکی نداشت و در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته و از نظر میدانی و عملی وارد فاز سوم شده است و این طرح جامع ترافیک به نتیجه می‌رسد.

شهردار ساری گفت: مطالعات اجرای احداث زیرگذر میدان هلال احمر به اتمام رسیده و برای اجرای این طرح بزرگ مانند سایر زیرگذر‌ها رکوردی را در اجرای این طرح خواهیم داشت و در کمترین زمان کار را انجام می‌دهیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م 9 دي 1396
با تشکر از سردار سازندگی.اقای عبوری یه فکر بحال میدان بار ساری هم بکنین با تشکر فراوان
نا شناس 10 دي 1396
خدا قوت پهلوان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.