.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال ابتلا به آنفلوآنزا پرندگان وجود دارد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به سرد شدن هوا نگرانی داریم درست است در حال حاضر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نداریم ولی برای بیماری‌هایی از جمله برونشیت، نیوکاسل و بیماری‌های کمپلکس تنفسی نگرانی داریم که باید پیگیری شوند.

به گزارش شمال نیوز،حسین رضوانی با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل زمستان به‌طور حتم مشکلاتی وجود دارد که به همین دلیل نگران هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بروز بیماری نیوکاسل و برونشیت در بین دام‌ها در استان هستیم که باید بپذیریم احتمال آنفلوآنزا وجود دارد.

این مسؤول با اعلام اینکه در حال حاضر گزارشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در واحدهای گوشتی و صنعتی مازندران نداریم، تصریح کرد: ولی نگرانی‌های بسیاری داریم که ضرورت توجه به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد تأکید است.

رضوانی ادامه داد: پرورش طیور بومی کنار واحدهای صنعتی نباید نباشد تا استان مازندران درگیر نشود.

وی یادآور شد: با توجه به سرد شدن هوا نگرانی داریم درست است در حال حاضر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نداریم ولی برای بیماری‌هایی از جمله برونشیت، نیوکاسل و بیماری‌های کمپلکس تنفسی نگرانی داریم که باید پیگیری شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر اینکه لازم است واحدهای تولیدی جوجه‌ریزی را کمتر کرده و فاصله جوجه‌ریزی را کمتر کنند، خاطرنشان کرد: هر گونه استرس و مشکلات ثانویه می‌تواند موجب درگیری واحدهای صنفی شود.

رضوانی اظهار کرد: رعایت بحث فنی و کنترل در تردد و جلوگیری از رفت‌وآمد غیرضروری مورد تاکید است تا درگیری ایجاد نشده و احتمال انتقال بیماری به داخل سالن‌های مرغداری کمتر شود.

وی گفت: بعد از برداشت برنج پرورش پرندگان بومی به‌ویژه اردک، مرغابی در مزارع بیشتر می‌شود و در صورت مشاهده چنین مواردی با نیروی انتظامی مکاتبه کردیم تا برابر قانون با این امر برخورد شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.