.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عجیب و غریب‌های بازی پرسپولیس - تراکتور!
این دو تیم دیدارهای پرگل با نتایج عجیب و غریب زیادی را داشته اند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و تراکتور جزو تیم های ریشه دار فوتبال ایران محسوب می‌شوند و از دهه 50، جدال های جذاب و تماشایی زیادی را رقم زده اند. حال بد نیست نگاهی به بازی های پرگل بین این دو تیم داشته باشیم:

  پیروزی سه گله در خاکِ رقیب

 

در روزهایی که تراکتور نام و آوازه زیادی در فوتبال ایران نداشت، پرسپولیس با مربیگری همایون بهزادی به مصاف این تیم رفت و در ورزشگاه پیر باغشمال سه گل به این تیم زد و با دست پر به تهران برگشت. فتاحی دوبار و مرحوم صفر ایرانپاک یک بار دروازه تبریزی ها را گشودند.

 


شادِ شاد با 4 گل فرشاد!

 

در تابستان 70 و لیگ اول آزادگان، پرسپولیسی ها بار دیگر در تبریز دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند تراکتورسازان را در این شهر زمین گیر کنند. پیوس در یک مسابقه 4 گل زد تا تیم تحت هدایت علی پروین تراکتور را این چنین مغلوب کند.

 


7 سال بعد و یک چهارتای دیگر

 

هفت سال پس از شکست عجیب در تبریز، بار دیگر شاگردان علی پروین با 4 گل تراکتورسازی را شکست دادند و در نهایت هم به عنوان قهرمانی لیگ رسیدند. کریمی، هاشمی نسب، استیلی و حلالی گلزنان پرسپولیس در آن مسابقه بودند.

 


پرگل ترین پیروزی و زنگ خطر برای تراکتور

 

در اسفند 78، پرسپولیسی ها 5 گل به تراکتور زدند تا عجیب ترین نتیجه تاریخ هماوردی این تیم در ورزشگاه آزادی ثبت شود. هاشمی نسب، کریمی و سراج یک گل و ادموند بزیک دو گل زدند تا در نهایت بازی با نتیجه 5-2 خاتمه یابد. تراکتور پس از آن مسابقه هیچگاه پرسپولیس را نبرد تا این که به لیگ یک سقوط کرد!

 


یک برد دیگر در سالِ قهرمانی!

 

دقیقا یک سال پس از آن پیروزی پنج گله، شاگردان پروین راهی تبریز شدند تا بار دیگر میهمان تراکتوری ها باشند. این بار هم پرسپولیسی ها پیروز میدان بودند و ابراهیم اسدی، پایان رافت و علی کریمی گلزنان سرخ ها در این مسابقه بودند.

 


تراکتور 4 گل زد، تبریز یک شب بیدار ماند!

 

در لیگ یازدهم، تراکتوری ها با قدرت گام به لیگ گذاشتند و در هفته یازدهم، موفق شدند با 4 گل پرسپولیس را مغلوب کنند. فلاویو لوپز، فرزاد حاتمی و محمد ابراهیمی گلزنان تراکتور در دیداری بودند که منجر به یک شبانه روز شادی در تبریز شد!

 


یک فصل بعد، یک گل کمتر

 

لیگ بعدی نیز تراکتوری ها موفق شدند با نتیجه ای سنگین پرسپولیس را شکست دهند. قرمزها تبریز با سه گل سیدصالحی، کریمیان و گیلسون بر پرسپولیسی غالب شدند که در لحظات پایانی با شوت سنگین رضا حقیقی به گل رسید.

 


گل به خودی سوشا - بنگر و آغازِ یک فاجعه!

 

در لیگ چهاردهم نیز این تراکتور بود که موفق به شکست پرسپولیس شد. آن ها در هفته هفتم، میهمان پرسپولیس بودند و در ابتدای بازی با گل محسن بنگر از سرخ ها عقب افتادند اما در اواسط نیمه دوم سوشا مکانی گل به خودی زد، سپس ادینهو گل پیروزی بخش را به ثمر رساند و نریمان جهان نیز در آخرین دقایق بازی کار را تمام کرد. پس از آن مسابقه دایی از کار برکنار شد و درخشان جای او را گرفت تا یلدای کابوس وار پرسپولیس آغاز شود، یلدایی که به دوران پرشکوه برانکو ایوانکوویچ ختم شد.

 

 


روزی که پرسپولیس قهرمان شد!

 

فصل پیش آخرین بازی پرگل بین دو تیم در ورزشگاه آزادی رقم خورد. جایی که شاگردان برانکو، با 3 گل رقیب اصلی در راه قهرمانی را شکست دادند تا در کنار هواداران و پیشکسوتان در ورزشگاه آزادی، جشنی شبیه به قهرمانی را برگزار کنند.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.