.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان حج: به دنبال افزایش سهمیه حج هستیم
رئیس سازمان حج و زیارت در راس هیات رسمی به منظور مذاکره با مسئولین حج عربستان پیرامون حج سال ۹۷ عازم عربستان می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، رئیس سازمان حج و زیارت در راس هیات رسمی به منظور مذاکره با مسئولین حج عربستان پیرامون حج سال ۹۷ عازم عربستان می‌شود.

حمید محمدی به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده هیات حج جمهوری اسلامی ایران به عربستان در پاسخ به اینکه هدف از سفر هیات چیست اظهار داشت: همه ساله قبل از موسم حج، برنامه‌ها و الزامات اجرایی حج با مسئولان حج عربستان و دستگاه‌های مرتبط بحث می‌شود و نهایتا به توافقنامه‌ای به عنوان مبنای هماهنگی‌ها و تعهدات طرف ها می‌انجامد که امسال نیز همین فرآیند پیش رو است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان حج راسا نسبت به پذیرش دعوت عربستان برای انجام مذاکرات حج تصمیم گیری می‌کند، تصریح کرد: اصل تصمیم برای پذیرش دعوت و عزیمت هیات حج جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با مسئولان حج عربستان برای حج سال ۹۷، به دلیل شرایط خاص حاکم بر روابط دو جانبه، دقیقا همان فرآیندی را طی کرد که برای مذاکرات حج گذشته نیز طی شده بود. قطعا سازمان حج در تلاش است برابر انتظارات مردم و مسئولان کشور، ان شاءالله همانند حج ۹۶ زمینه انجام حجی عزتمندانه و آبرومند فراهم کند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به رضایتمندی حجاج ایرانی از شرایط و خدمات حج ۹۶، مهمترین اولویت مورد نظر هیئت را همچون سال گذشته، تحقق شرایط و بستر لازم و مناسب برای تامین امنیت و حفظ عزت و کرامت حجاج کشورمان و هم چنین تسهیل امور رفاهی و آسایش آنان در طول این سفر معنوی و توفیق هموطنان در انجام فریضه حج برشمرد.

در ادامه وی ابراز امیدواری کرد که با سفر هیئت، راه کار‌های مورد نظر در این زمینه مشخص شود.

محمدی همچنین خاطر نشان کرد: قطعا یکی از محور‌های مهم مذاکرات پی گیری موضوعات منا، شهدای منا و شهدای سقوط جرثقیل در حج سال ۹۴ است.

محمدی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عدد حجاج ایران اعلام کرد: تعیین تعداد حجاج اعزامی سال ۹۷ یکی از موضوعات مورد گفت و گو در این مذاکرات خواهد بود و طبیعی است که عدد حجاج مبنای تمام برنامه ریزی‌های اجرایی بعدی حج ۹۷ و ارائه خدمات اعم از روادید، اسکان، تغذیه، نقل و ... خواهد بود. تلاش خواهیم کرد نسبت به سال ۹۶ که تعداد حجاجمان ۸۶ هزار نفر بود، برای سال ۹۷ سهمیه بیشتری به ایران اختصاص داده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد اصولی که ایران سال گذشته بر آن تاکید داشت یعنی امنیت، عزت و کرامت حجاج، این اصول همچنان مورد تاکید جدی ما است.

محمدی در خصوص زمان مذاکرات افزود: مذاکرات حج در سال گذشته خیلی دیر انجام شد، اما زمان تعیین شده برای مذاکرات پیش رو، مناسب و تقریبا در اوایل دوره است./میزان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.