.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم بارش‌های پراکنده امروز در آسمان مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان استان هستیم و از فردا تا اوایل هفته آینده به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز،احمد اسدی اظهار کرد: روز گذشته شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران بودیم که بیشترین بارش از نوشهر 6، آمل 4، گلوگاه و بلده 2 میلی‌متر گزارش شد.

وی بیان کرد: همچنین دمای هوای مازندران نیز نسبت به روز گذشته کاهش یافت که کاهش آن در ارتفاعات بیشتر و در مناطق ساحلی به‌صورت نسبی بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه امروز با تقویت جریانات شمالی شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جو پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد بود و از فردا تا اوایل هفته آینده به‌صورت صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبح‌گاهی همراه خواهد بود.

اسدی درباره وضعیت دمای هوای مازندران، یادآور شد: انتظار داریم دمای هوا به‌صورت نسبی افزایش یابد و کمی گرم‌تر شود.

وی گفت: دریای مازندران تا فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

*پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، اظهار کرد: انجام زه‌کشی و مدیریت خروج آب از مزارع کلزا، گندم، تسریع در برداشت نارنگی و میوه تامسون، تهویه انبارهای میوه باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی اضافه کرد: موضوع دیگر استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان برای محافظت در برابر باد، احداث زه‌کش به عمق مناسب در ضلع شمالی باغ‌های مرکبات متناسب با شیب زمین و کنترل دما، رطوبت، تهوبه مناسب و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها به هنگام شب و بروز باد و سرما است.

وی با تأکید بر توجه به کنترل شیمیایی و وجین علف‌های هرز و محلول‌پاشی با سموم قارچ‌کش در درختان میوه دانه‌دار و هسته‌دار، خاطرنشان کرد: اعمال مدیریت بستر برای جلوگیری از بروز بیمار‌ی‌های تنفسی، جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل انبار به‌ویژه سالن‌های پرورش طیورو تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال حداقل تهویه در مرغداری‌ها هنگام شب و اوایل پرورش جوجه به‌منظور خروج گازهای مضر و همچنین پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بهینه‌سازی مصرف سوخت با استفاده از دریچه اینلت از دیگر مواردی است که توصیه می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران به در نظر گرفتن غذای ذخیره برای زمستان‌گذرانی زنبورهای عسل اشاره کرد و گفت: رعایت نکات مدیریت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، قطع غذادهی در زمان بارندگی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی و کاهش عوامل استرس‌زا در مزارع پرورش ماهی از دیگر موارد توصیه‌ای محسوب می‌شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.201 seconds.