.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با سکوت عجیب دولت ؛
روند انتخاب استانداران متوقف شد؛ ۸ استان کشور در بلاتکلیفی + جدول
شمال نیوز : سخنگوی وزارت کشور در حالی از تغییر فرمانداران سراسر کشور تا پایان بهمن‌ماه خبر داده که هنوز تکلیف ۸ استان کشور مشخص نشده، استاندارانشان انتخاب نشده‌ و همچنان معلق مانده است.....
روند انتخاب استانداران متوقف شد؛ ۸ استان کشور در بلاتکلیفی + جدول

به گزارش شمال نیوز، حدود ۷ ماه از پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و ۴ ماه از آغاز به کار رسمی دولت دوازدهم می گذرد؛ از مردادماه تاکنون هیات دولت حدود چندین جلسه متعدد را برگزار کرده، اما با این حال به نظر می رسد فصل انتخاب استانداران دولت به پایان نرسیده متوقف شده است!


این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آخرین اظهار نظر خود درخصوص انتخاب استانداران گفته بود: تا پایان شهریورماه همه استان ها تعیین تکلیف می شوند. او همان زمان درباره احتمال معرفی استانداران زن نیز اظهار کرده بود: ما پیگیر این مساله هستیم، اما حالا ۳ ماه از ضرب العجل آقای وزیر گذشته، اما ۸ استان کشور همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند، همچنین برخلاف وعده وزیر کشور هیچ استاندار زن برای سکان استان ها انتخاب نشد.


بر همین اساس محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون رییس جمهور نیز در جلسه هفتگی چند هفته پیش خود با خبرنگاران درخصوص علت تعلل در انتخاب استانداران گفته بود: این تغییرات (انتخاب استانداران) در حال انجام است. وقت زیادی نداریم و نباید وضعیت استان ها را معلق نگه داریم و وزیر کشور با تأمل و با سرعت لازم این موضوع را دنبال می کند.


تاکنون تنها ۲۳ استاندار توانسته اند از اعضای هیات دولت برای سکانداری استان ها رأی اعتماد بگیرند. خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، کرمان و همدان هشت استانی هستند که هنوز استاندارشان معرفی نشده و مشخص نیست که آیا قرار است استاندارن این است ها تغییر کنند و یا در سمت خود ابقا شوند، دولت از ۷ آذر تاکنون هیچ استاندار جدید را انتخاب نکرده است.


حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور درهمین خصوص به خبرگزاری تسنیم گفته بود: بحمدالله کار انتخاب باقی استانداران در حال انجام است؛ امیدواریم با تدبیری که وزیر محترم کشور با هماهنگی آقای رئیس جمهور انجام می دهند و با حوصله بیشتر، به زودی باقی استانداران هم انتخاب شوند.


روال انتخاب استانداران به این شرح است که وزیر کشور استاندار پیشنهادی خود را به هیات دولت معرفی می کند و اعضای هیات دولت نیز در نخستین جلسه پس از معرفی درباره آن اظهارنظر و رأی اعتماد خود را می دهند.


اینکه چرا روند انتخاب استاندار متوقف شده مشخص نیست، اما انتخاب استانداران یکی از پرچالش ترین کار ها برای دولت حسن روحانی و وزارت کشور وی از آغاز تاکنون بوده است، اصلاح طلبان همواره مدعی بودند که نماینده عالی دولت در استان ها باید فردی همسو با این طیف سیاسی باشد، طوری که رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در جلسه تودیع و معارفه استاندار تهران که به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان تهران سخنرانی می کرد، در اظهاراتی گفته بود دوستان ما زحمت کشیدند تا وزیر کشور راضی شوند و آقای مقیمی از وزارت کشور به استانداری تهران بیایید. او گفته بود: انتخاب آقای مقیمی را به خودمان تبریک می گوییم! عبارتی که نشان می دهد مقیمی انتخاب اصلاح طلبان بوده تا انتخاب وزیر کشور!


انتخاب استاندار تهران در حالی رقم خورد که انتضصاب محمد حسین مقیمی انتقاد های زیادی را به همراه داشت، منتقدین انتخاب مقیمی را بیشتر در جهت کسب رضایت اصلاح طلبان می دانستند و او را فردی مناسب برای این سمت نمی دیدند. محمد حسین مقیمی ابتدا در دولت یازدهم استاندا اراک بود سپس به وزارت کشور آمد و معاون سیاسی وزیر کشور شد، پس از آن قائم مقام وزیر کشور شد و حالا به جای محمد حسین هاشمی استاندار تهران در دولت دوازدهم شد و هاشمی نیز جای او را در قائم مقامی وزارت کشور بر عهده گرفت!


جدول انتخاب استانداران  
شماره استان استاندار دولت دوازدهم استاندار دولت یازدهم
1 آذربایجان شرقی

مجید خدابخش

اسماعیل جبارزاده

2 آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری

قربانعلی سعادت

3

اردبیل

بهنام جو

مجید خدابخش

4 اصفهان

محسن مهرعلیزاده

رسول زرگرپور

5 البرز

محمدعلی نجفی

حمید طهائی

6 ایلام

قاسم سلیمانی دشتکی

محمدرضا مروارید

7 بوشهر

عبدالکریم گراوند

مصطفی سالاری

8 تهران

محمد حسین مقیمی

حسین هاشمی

9 چهارمحال و بختیاری

اقبال عباسی

قاسم سلیمانی دشتکی

10 خراسان جنوبی

محمد مهدی مروج الشریعه

سیدعلی اکبر پرویزی

11 خراسان رضوی ؟

علیرضا رشیدیان

12 خراسان شمالی ؟

محمدرضا صالحی

13 خوزستان ؟

غلامرضا شریعتی

14 زنجان ؟

اسداله درویش امیری

15 سمنان ؟

محمدرضا خباز

16 سیستان و بلوچستان

دانیال محبی

علی اوسط هاشمی

17 فارس

اسماعیل تباردار

محمدعلی افشانی

18 قزوین

عبدالمحمد زاهدی

فریدون همتی

19 قم ؟

سیدمهدی صادقی

20 کردستان

بهمن مرادنیا

عبدالمحمد زاهدی

21 کرمان ؟

علیرضا رزم حسینی

22 کرمانشاه

هوشنگ بازوند

اسدالله رازانی

23 کهگیلویه و بویراحمد

محمد احمدی

موسی خادمی

24 گلستان

سیدمناف هاشمی 

حسن صادقلو

25 گیلان

مصطفی سالاری

محمدعلی نجفی

26 لرستان

موسی خادمی

هوشنگ بازوند

27 مازندران

محمد اسلامی

ربیع فلاح جلودار

28 مرکزی

سیدعلی آقازاده

محمود زمانی قمی

29 هرمزگان

فریدون همتی

جاسم جادری

30 همدان ؟

محمدناصر نیکبخت

31 یزد

محمود زمانی قمی

سیدمحمد میرمحمدی

 

بر اساس این جدول در مجموع از ۲۳ استاندار منصوب شده، ۱۰ نفر در دولت یازدهم استاندار بودند که در ابتدای دولت دوازدهم جابه جا شدند.

صبح امروز سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز بدون اشاره به انتخاب استانداران باقی مانده از انتخاب فرمانداران سراسر کشور تا پایان بهمن ماه خبر داده و گفته است: : بر اساس دستور وزیر کشور و در جلسه شورای معاونین، مقرر شد تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری انجام شده و در اسفندماه همایش فرمانداران سراسر کشور به منظور تبیین سیاست ها و برنامه های دولت برگزار شود./ تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.