.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتصال تمام حوزه های قضایی مازندران به فیبر نوری
معاون دادگستری مازندران از اتصال تمامی حوزه های قضایی استان به فیبرنوری خبرداد.

به گزارش شمال نیوز، محمدكریمی مله در افتتاحیه بیستمین دفتر خدمات الكترونیكی قضایی مازندران در نوشهر به خبرنگاران گفت: هدف اصلی از ایجاد و تشكیل دفتر خدمات الكترونیك قضایی در شهرستان ها آسان شدن كار برای مردم و دادگستری است.

وی افزود: پیش از این مردم ناچار بودند در دادگستری و جاهای محدود خدمات دریافت كنند اما با ایجاد این دفاتر بسیاری از خدمات از جمله مقدمات ثبت دادخواست ها، تجدید نظرخواهی ها، واخواهی ها، ابلاغ الكترونیك و ثبت ثنا را می توانند در این دفتر انجام دهند.

معاون فناوری اداره كل دادگستری مازندران با اشاره به اینكه با ایجاد این دفاتر جلوی بسیاری از مراجعات به دادگستری كه 50 درصد آن برای تنظیم دادخواست است گرفته می شود، تصریح كرد: این افراد دیگر نیازی به حضور ندارند و در این صورت قوه قضاییه قادر می شود به هدف اصلی خود كه رسیدگی به تظلمات مردم است در فضای مناسب تر رسیدگی کند.

كریمی مله ایجاد شفافیت را از دیگر نتایج مثبت ایجاد دفاتر الكترونیكی قضایی عنوان كرد و گفت: مردم با مراجعه به این دفاتر مرحله به مرحله كار خود را می بینند و در هر مرحله كه ناچار به مراجعه چند باره بود در خانه و از طریق سیستم پیامك رسان خدمات دریافت می كنند.

وی تاكید كرد: از همه مهم تر اینكه هیچ وجهی در این دفاتر به صورت نقدی دریافت نمی شود زیرا محاسبات به صورت سیستمی صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینكه ثبت نام ثنا از دیگر كارهای زیربنایی و دارای اهمیت است، خاطرنشان كرد: ثبت نام الكترونیكی برای این است كه شخص بتواند در فضای مجازی سامانه ابلاغ اوراق قضایی را دریافت كند.

كریمی مله اظهار كرد: در چند ماه اخیر 530 هزار ابلاغ الكترونیكی صادر شده است و با این تعداد، حجم بسیاری از بار ترافیكی كم شد و همچنین به محیط زیست و كاهش مصرف كاغذ نیز كمك شد.

وی گفت: امید است با ایجاد این دفاتر بتوان با ارائه خدمات گام مهمی در جهت ایجاد فراغت بیشتر برای كاركنان دادگستری و بخصوص قضات فراهم شود و جلوی مراجعات بی جهت مراجعان گرفته و سرعت و دقت بیشتری در رسیدگی به امور انجام شود.

معاون فناوری اداره كل دادگستری مازندران ابراز امیدواری كرد تا چند روز آینده بیست و نهمین دفتر خدمات الكترونیكی قضایی افتتاح و تا سال آینده در اكثر شهرستان ها دو تا سه دفتر دیگر نیز راه اندازی شود.

كریمی با بیان اینكه پیش بینی می شود تا دو سال آینده 50 دفتر خدمات الكترونیكی قضایی در استان وجود داشته باشد، تصریح كرد: در حال حاضر این دفاتر بین هفت تا هشت خدمت ارائه می دهند و این آمادگی وجود دارد كه در آینده تعداد 20 خدمت جدید ارائه شود.

وی با اشاره به اینكه تاكنون ثبت ثنا تنها در دادگستری انجام می شد، افزود: در حال حاضر بخشی از ثبت ثنا در دفاتر خدمات الكترونیكی انجام می شود.

كریمی با بیان اینكه تعداد 5 حوزه قضایی در هفته های گذشته به فیبر نوری وصل شد، تاكید كرد: تجهیزات تعداد 10 حوزه قضایی نیز در حال تهیه است و امید است تا پایان بهمن ماه بستر اتصال به فیبر نوری در تمامی حوزه های قضایی فراهم شود. /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.44 seconds.