.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحقق درآمد ۱۲۸ هزار میلیاردی مالیاتی سخت و مشکل است
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به درآمد ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در بودجه ۹۷ گفت: تحقق این درآمد در شرایط رکود اقتصادی کار سخت و مشکل است.

به گزارش شمال نیوز،علی اصغر یوسف‌نژاد درباره محل درآمدهای دولت در لایحه بودجه ۹۷ گفت: دولت حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل نفت، ۱۲۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها، حدود ۲۰ هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی و حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی و دیگر منابع در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی درآمد کرده است و میزان درآمد از صندوق توسعه ملی نقص در بودجه‌نویسی را نشان می دهد زیرا ظرفیت اقتصادی و شرایط برای این مقدار از آیتم‌های صندوق و بخش خصوصی آماده نیست.

وی از دیگر نقاط ضعف بودجه را انتشار اوراق مشارکت دانست و افزود: انتشار مشارکت به معنای قرض از آینده است که عدد آن زیاد است.

وی در رابطه با اوراق مشارکت با بیان اینکه ما انتشار اوراق مشارکت برای آینده، انتشار اوراق مشاکرت برای بازپرداخت اصلی که قبلا فروخته شده و انتشار اوراق مشارکت برای پرداخت سود انتشار اوراقی که پیشتر انتشار داده شده داریم، افزود: این یک نقص است که بخواهیم اوراق بفروشیم تا مملکت خود را اداره کنیم.

یوسف‌نژاد از دیگر چالش‌های بودجه ۹۷ را نامفهوم بودن سیاست دولت در ارتباط با هدفمندی یارانه دانست و گفت: دولت در یک جا از تبدیل سازمان هدفمندی به یک صندوق و در جای دیگر از تغییر رقم آن صحبت کرده اما چالش این است که مقرر است چه مقداری کم شود و درآمد حاصل از آن در چه بخشی (هزینه جاری یا اشتغال و سلامت) هزینه خواهد شد.

وی از جمله ارقامی که در شاخص‌های کلان بودجه مهم است به قیمت فروش جهانی نفت، میزان تولید روزانه نفت در کشور و نرخ ارز اشاره کرد و افزود: از ضرب این سه عدد درآمد نفتی که قسمت مهمی از بودجه است حاصل می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به درآمد ۱۲۸ هزارمیلیاردی دولت از مالیات در بودجه ۹۷، گفت: این برای دومین بار است که درآمد غیرنفتی از درآمد نفتی پیشی گرفته اما آیا مملکت برای پرداخت این میزان آمادگی دارد و از نظر من تحقق این امر در شرایط رکود و اقتصادی اینچنینی، کار بسیار سخت و مشکلی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت پایه‌های مالیاتی جدیدی را شناسایی کند و از محل جدید بخواهد مالیات دریافت کند، ایراد ندارد و با این کار فشار توزیع نیز خواهد شد اما اکنون افزایش میزان دریافت از آیتم‌هایی که سال گذشته بوده، منظور است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.