.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش‌افزوده پاییز امسال تا 15 دی‌ماه
مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش‌افزوده پاییز یکم تا 15 دی‌ماه امسال است.

به گزارش شمال نیوز، نظام مالیات بر ارزش‌افزوده و روند رو به رشد آن در کشورهای جهان در پنج دهه 1950 لغایت 1990که سیر پذیرش آن به صورت صعودی بوده است، به طوری‌که در دهه 1990 میلادی 72 کشور جهان این نظام را به مرحله اجرا درآوردند و در حال حاضر کمتر کشوری در جهان می‌توان یافت که این نظام را به اجرا نگذاشته باشند.

قانون مالیات بر ارزش‌افزوده(عرضه کالاها و ارائه خدمات) در ایران و همچنین واردات و صادرات آنها مشمول مقررات این قانون است.

ارزش افزوده تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده یا تحصیل شده در یک دوره معین تعریف شده است که به‌طور کلی بیانگر اختلاف بین ارزش کالاها یا خدمات فروخته شده با کل ارزش کالاها و خدمات خریداری شده در دوره معین است.

در این میان تکالیفی برعهده مشمولان این نوع از مالیات یا مودیان است که شامل ثبت‌نام، صدور حساب، وصول مالیات، ثبت و نگهداری اسناد و مدارک و در نهایت تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی است.

قانون‌گذار در برخی موارد برای برخورد با مودیانی که از انجام وظایف قانون خود دچار خطا می‌شوند جرایمی را در نظر می‌گیرد که از آن خطاها به‌عنوان تخلفات یاد می‌شود.

تخلفات در این بخش شامل عدم ثبت‌نام در مهلت مقرر، عدم صدور صورت‌حساب، عدم درج صحیح قیمت در صورت‌حساب، عدم درج و تکمیل اطلاعات در صورت‌حساب طبق نمونه، عدم تسلیم اظهارنامه، عدم ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک و تاخیر در پرداخت در موعد مقرر است.

انجام ثبت‌نام آنی با استفاده از شماره کاربری و رمز عبور فعال اقتصادی مشمول به سامانه اینترنتی www.evat.ir است که با انجام ثبت‌نام پس از وارد کردن شماره کاربری و رمز ورود می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

دولت ها به دلایل مختلفی مشوق‌ها یا معافیت‌های مالیاتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و برخی از کالاها و خدمات در قانون مالیات بر ارزش افزوده ایران معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده و صادرات کالاها و خدمات نیز مشمول مالیات با نرخ صفر هستند.

در سیستم مالیات بر ارزش افزوده ایران تخفیف مالیاتی وجود نداشته و کالاها و خدمات یا مشمول مالیات با نرخ عمومی یا مشمول مالیات با نرخ صفر هستند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار کرد: فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش‌افزوده دوره پاییز 1396 از یکم تا 15 دی ماه سال جاری است.

علی‌اکبر حمزه‌ای افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی که ملزم به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده هستند تا 15 دی ماه امسال مهلت دارند تا اظهارنامه را تسلیم کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اطلاع‌رسانی در این زمینه هفت بار فراخوان داده شده است،گفت: مودیان یا مشمولان مالیات بر ارزش‌افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.Evat.ir اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.