.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکار ۲ میلیون قطعه پرنده در فریدونکنار/ مجوز شکار صادر نشد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تاکنون ۹۰۰ هزار تا دو میلیون قطعه پرنده نادر و در معرض انقراض در فریدونکنار شکار شده است.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ جمشید محبت خانی بعدازظهر شنبه در حاشیه نشست با مسئولان محیط زیست مازندران درباره تالاب فریدونکنار و بررسی وضعیت شکار پرندگان مهاجر با تأکید بر اینکه باید اتاق فکری برای موضوع پرندگان مهاجر تشکیل شود، استفاده از نقطه نظرات کارشناسان در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با مهندسی معکوس برای برون‌رفت از این معضلات رویکردهای مناسبی اتخاذ شود تا شاهد کاهش تخلف و کشتار غیرقانونی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشتار پرندگان در فریدون‌کنار به‌واسطه حساسیت‌هایی که ایجاد کرده از نظر حیثت ملی حائز اهمیت است، بیان داشت: محیط‌زیست سعی دارد با اتخاذ تصمیم‌های درست و پیگیری از مبادی قانونی با متخلفان این حوزه برخورد کند که امیدواریم دستگاه‌های مختلف در این زمینه با هم افزایی همراه محیط‌زیست باشند.

وی به مصوبات شورای تأمین استان اشاره کرد و گفت: وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص جلوگیری از کشتار بی‌رویه پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که امیدواریم هیچ‌یک از دستگاه‌های مسئول از زیر بار اجرای مصوبات شورای تأمین شانه خالی نکنند.

محبت خانی همکاری مسئولان محلی را در این زمینه خواستار شد و این امر را موجب کاهش کشتار پرندگان و نسل‌کشی آنان خواند و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان محلی این موضوع از طریق اجتماعی و با همکاری بزرگان منطقه حل شود و کاهش پیدا کند تا به برخوردهای قضایی و جمع‌آوری دام‌ها نکشد.

وی ادامه داد: حدود دو هزار نفر درزمینهٔ شکار پرندگان فعال هستند اما حدود ۱۰۰ نفر از این تعداد به این موضوع نگاهی تجارت گونه دارند که به این افراد فرصت یک‌هفته‌ای داده شد تا دام‌های خود را جمع‌آوری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: اگر جمع‌آوری دام‌ها به‌طور داوطلبانه صورت نگیرد ناچاریم با هماهنگی مسئولان قضایی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری دام‌های متخلفین و دستگیری متخلفان اقدام کنیم.

وی از شناسایی ۱۴۰ شکارچی متخلف در فریدون‌کنار خبر دادو گفت: این افراد شناسایی شدند و ابلاغیه برای تمامی آنان ارسال شد و زمان تعیین‌شده برای جمع‌آوری دام‌ها اعلام‌شده است که بعد از انقضاء مهلت تعیین‌شده با متخلفان برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

محبت خانی در پاسخ به سؤالی در خصوص حق مالکیت شکارچیان بر زمین‌های منطقه فریدون‌کنار این موضوع را رد کرد و افزود: حق مالکیت دلیلی برای ارتکاب جرم نیست و محیط بانان با مشاهده جرم موارد را به حوزه قضایی منعکس می کنندو دستگاه قضایی اختیارات ویژه‌ای را به محیط‌زیست در این زمینه اعطا کرده است.

وی تعداد پرندگان شکار شده در مازندران را رقمی ۹۰۰ هزارتا دو میلیون قطعه عنوان کرد و گفت: از این تعداد برخی از گونه‌های در معرض انقراض هستند و مابقی به‌صورت غیرقانونی شکار می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه امسال هیچ مجوز شکاری صادر نشده است بیان داشت: به دلیل مبارزه با شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان به دستور سازمان دامپزشکی علاوه بر مسائل محیط‌زیستی و مبارزه با کشتار پرندگان این امر نیز حائز اهمیت است.

وی شکار غیرقانونی توسط شکارچیان را نگران‌کننده دانست و یادآور شد: سال گذشته بالای ۱۵۰ میلیون قطعه از مرغداری‌ها به دلیل مبارزه با آنفلوانزا حاد پرندگان در مازندران معدوم شدند.

محبت خانی بابیان اینکه بیشترین مهاجرت پرندگان به سمت تالاب‌های شمال است، ادامه داد: در هیچ جای کشور با این حجم از کشتار پرندگان مواجه نیستیم و بالاترین آمار کشتار و تخلف در منطقه فریدو نکنار انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در خصوص بازارچه فروش پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار افزود: مدیریت و جابجایی این بازارچه بر عهده شهرداری فریدو نکنار است که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.