.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ردیف های متمرکز در بودجه ۹۷ کمتر شده است
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، انضبات مالی را از نکات مثبت لایحه بودجه سال ۹۷ بیان کرد و گفت: ردیف های متمرکز نیز در این بودجه کمتر شده است.

به گزارش شمال نیوز،علی اصغر یوسف نژاد بابیان اینکه بودجه سال ۹۷ تنها نکات منفی نداشته و باید نکات مثبت آن نیز عنوان شود، ازجمله نکات مثبت این بودجه نسبت به سال‌های گذشته، انضباط مالی و شفافیت بهتر، توجه بیشتر به استان‌ها و امکان اظهارنظر آن‌ها، نزدیک شدن ارقام بودجه به واقعیت‌ها و حرکت به سمت تمرکززدایی اشاره کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حرکت به سمت تمرکززدایی موجب شده در سیاست‌های پولی و مالی و تصمیم‌گیری‌ها به رده‌های پایین سطح تصمیم‌گیری یعنی استان‌ها و شهرستان‌ها توجه شود.

وی بابیان اینکه بودجه برمبنای عملکرد نسبت به سال گذشته واقع‌بینانه‌تر نوشته‌شده است، آن را نکته مثبتی دانست و در رابطه با اولویت‌بندی بودجه گفت: در این بودجه بر روی مسائلی مانند آب، محیط‌زیست، پسماند، حمل‌ونقل ریلی و عمومی، مسکن، بافت فرسوده، بنیه دفاعی و اشتغال به‌عنوان اولویت بیشتر تأکید شده است.

یوسف نژاد بابیان اینکه در این بودجه نسبت به سال‌های گذشته، به مشارکت بخش عمومی و دخالت بخش خصوصی توجه بیشتری شده است، گفت: از دیگر نکات مثبت و موردتوجه این بودجه توجه به عدالت اجتماعی به‌عنوان یک مسئله، صادرات غیرنفتی به‌عنوان یک موضوع و بخش سلامت بهداشت است.

وی با تأکید بر اینکه این نکات مثبت نسبت به شرایط سال‌های گذشته و نه شرایط آرمانی بیان‌شده، افزود: ردیف‌های متمرکز نیز در این بودجه کمتر شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یکی از چالش‌های بودجه ۹۷ را درآمدهای غیرواقع‌بینانه در برخی موضوعات در تبصره ۱۴ اعلام کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته تا از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی (با ۹ آیتم) مبلغ ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما شرایط جامعه برای انجام چنین کاری آماده نیست چراکه افزایش حامل‌های انرژی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در افزایش سایر کالا و خدمات هم مؤثرند و این امر شاخص‌های کلان اقتصادی را تغییر خواهد داد و لذا منبع درآمدی خوبی برای دولت نیست.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا و در هیچ رابطه اقتصادی از محل حامل‌های انرژی پول درنمی‌آوردند تا برای تولید استفاده کنند زیرا تولید منابع دیگری دارد که نیازمند بحث است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.4 seconds.