.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت آرمان از نزدیکی لاریجانی با روحانی؛
زیبا کلام: لاریجانی و روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ ائتلاف کرده‌اند
بخشی از آنچه ناامیدی نسبت به آقای حسن روحانی خوانده می‌شود، ظاهرا در رابطه با شبه‌ائتلافی است که او با اصولگرایان میانه‌رو دارد. طبق گمانه‌زنی‌ها روحانی و اصولگرایان میانه‌رو برای انتخابات ۱۴۰۰ قصد دارند علی لاریجانی را به‌عنوان نامزد مورد نظر ائتلاف خود معرفی کنند تا در پی حمایت احتمالی آقای روحانی از کاندیداتوری وی متقابلا اصولگرایان میانه‌رو از او (روحانی) در دوره ریاست جمهوری و موقعیت‌های پس از آن حمایت کنند.»

شمال نیوز: صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آرمان نوشت «بخشی از آنچه ناامیدی نسبت به آقای حسن روحانی خوانده می‌شود، ظاهرا در رابطه با شبه‌ائتلافی است که او با اصولگرایان میانه‌رو دارد. طبق گمانه‌زنی‌ها روحانی و اصولگرایان میانه‌رو برای انتخابات ۱۴۰۰ قصد دارند علی لاریجانی را به‌عنوان نامزد مورد نظر ائتلاف خود معرفی کنند تا در پی حمایت احتمالی آقای روحانی از کاندیداتوری وی متقابلا اصولگرایان میانه‌رو از او (روحانی) در دوره ریاست جمهوری و موقعیت‌های پس از آن حمایت کنند.»


 او ادامه داده است«در نامه سرگشاده‌ای پس از سخنان رئیس‌جمهور با مردم و گزارش ۱۰۰ روزه متذکر شدم که برخی تصور می‌کنند آقای روحانی از اهداف، مطالبات و آرمان ۲۴ میلیونی فاصله گرفته و تحلیل می‌کنند که طی توافقی با علی لاریجانی قصد حمایت از او در انتخابات ۱۴۰۰ را دارد. هم روحانی و هم لاریجانی در صورتی که چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشند، اشتباه استراتژیک کرده‌اند، چراکه در صورت عدم‌موفقیت دولت فعلی به هیچ‌عنوان زمینه برای موفقیت لاریجانی و اصولگرایان معتدل فراهم نخواهد شد.

در چنین شرایطی، به‌تبع ناامیدی در بخش عمده‌ای از ۲۴‌میلیون حامیان روحانی، درصد مشارکت در انتخابات بعدی پایین خواهد آمد و در سمت مقابل راه برای بهره‌برداری یک جریان پوپولیست از عدم موفقیت رئیس‌جمهور باز می‌شود.

بسیاری از ۲۴‌میلیون رأی‌دهنده به روحانی فعلا احساس مثبتی از عملکرد دولت ندارند. البته باید متذکر شوم که شکست دولت روحانی موجب ضرر هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان میانه‌رو خواهد بود، اما در مقابل بیشترین سود نصیب تندرو‌هایی خواهد شد که در حال آماده‌کردن نامزد پوپولیست خود هستند.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.458 seconds.