.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آموزش و پرورش کنونی پاسخگوی نیاز جامعه نیست
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: وضعیت کنونی آموزش و پرورش ما پاسخگوی نیاز فعلی جامعه نیست.

به گزارش شمال نیوز، سید علی قاسمی، صبح پنجشنبه در گردهمایی آموزشی در ساری روند کنونی نظام آموزشی را مطلوب ندانست و افزود: وضعیت فعلی آموزش و پرورش پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و با ادامه این روند نیازهای آینده جامعه را نیز پاسخگو نخواهد بود .

وی این سازمان را نیازمند رویکرد جدید دانست و اظهار داشت: در تمامی سطوح آموزش و پرورش باید به دنبال رویکرد جدید باشیم.

قاسمی با اشاره به هفته پژوهش، گفت: یکی از رویکردهای جدی ما در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت توجه به پژوهش در بخش‌های آموزشی است؛ به‌طوری که نظام آموزشی بتواند به پژوهش تکیه کرده و معلم‌ها  نیز پژوهشگر باشند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت تخصصی نیازمند پژوهش است، تصریح کرد: مدارس پژوهش‌محور و تربیت دانش‌آموزانی که پژوهش را سر لوحه کارهای آموزشی و یادگیری قرار دهند از رویکردهای جدی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: همه کنشگران تعلیم و تربیت باید به مقوله پژوهش توجه نشان داده و پیوسته مسائل و چالش‌ها را جستجو و برای برون‌رفت از آنها چاره‌اندیشی کنند و راهکار ارائه دهند .

 مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تاکید بر اینکه رسیدن به فهمی مشترک در  همه اجزای تعلیم و تربیت امری مهم است، گفت: زمانی آموزش و پرورشی پویا داریم که بتوانیم به خوبی فرزندان این سرزمین را برای جامعه آماده کنیم.

وی از کاهش میانگین سنی مدیران مراکز آموزشی خبر داد و این امر را ابتکاری جالب عنوان کرد و  افزود: امسال در انتصاب مدیران تمرکز و سن مدیرانی که منصوب شدند، حدود چهار سال کاهش داشته است  .

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه نباید در تمامی سطوح منتظر فرمان باشیم، خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی هنگامی‌ که معلم وارد کلاس می‌شود، فرمانده است و اگر رویکردهایش به سمت مثبت تغییر پیدا کند می‌توانیم آموزش و پرورشی موفق داشته باشیم.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.469 seconds.