.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمایی از محصول جدید فناورانه در مازندران
محصول جدید فناورانه پارک علم و فناوری مازندران با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش شمال نیوز، همزمان با آغاز هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی دستگاه دوزیمتری تمام اتوماتیک اندازه گیری ذرات هسته ای آلفا  رادون محصول شرکت دانش بنیان ابتکار مستقر در پارک علم و فناوری مازندران با حضور دکتر غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.


کاربرد این دستگاه در حوزه بهداشت محیط است. فروش این دستگاه به کشور ایران با توجه به کاربردی که در زمینه انرژی هسته ای هم دارد با تحریم مواجه بوده و قیمت نمونه خارجی این دستگاه حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

تنها کشور انگلستان قادر به ساخت این دستگاه است و شرکتی که در سال ۲۰۱۳ در انگلستان این دستگاه را ساخت ، جایزه علمی ملکه انگلستان را به خود اختصاص داده و در حوزه شرکت های فعال در لبه علم دسته بندی شد.  

طرح کلان ملی تهیه نقشه رادون کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و از اولویت های کشوری است. تابحال دستگاهی که بتواند با دقت و سرعت زیاد نقاط مختلف کشور را در خصوص میزان گاز رادون بررسی کند وجود نداشته. در کشور میزان گاز رادون حدود چهارصد هزار نقطه باید  بررسی شود که تابحال تنها حدود چهار هزار نقطه به صورت دستی بررسی شده و لزوم ساخت دستگاه دوزیمتری تمام اتوماتیک اندازه گیزی ذرا ت هسته ای آلفا رادون به شدت احساس می شود.

گاز رادون سالانه عامل چهاده درصد مرگ و میر در اثر سرطان ریه و دومین عامل سرطان ریه بعد از استعمال دخانیات است. گاز رادون یک ماده رادیو اکتیو و یک گاز سرطان‌زاست که به راحتی در دستگاه تنفسی انسان جذب می شود و از آنجا که می تواند از خود ذرات آلفا تابش کند استنشاق آن بسیار خطرناک است. قوانین محیط زیست تا حدودی کیفیت هوای محیط باز را بهبود بخشیده اما به مشکلات فضای بسته توجه زیادی نشده است لذا همیشه و بصورت مستمر به آنالیز رادون هوا و محیط های بسته نیاز است.

دستگاه دوزیمتری تمام اتوماتیک اندازه گیری ذرات هسته ای آلفا رادون دستگاهی است که با سرعت بالا و در عین حال با دقت بالا و متناسب با حجم و ظرفیت نمونه ها میزان ذرات آلفا یا گاز رادون را اندازه گیری می کند. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های این دستگاه قابلیت اعتماد بالا ، کارکرد ساده ، دقت بالا ،حرکت یکنواخت و بدون خطا در سه محور، قابلیت اتصال به شبکه های اینترنت و انتقال اطلاعات، دوزیمتری نوترون ، کالیبراسیون با فوکوس اتوماتیک در ایجاد تصاویر با وضوح مناسب ، عملکرد در سرعت بالا ، ذخیره اطلاعات درون سرور های امن ملی و پردازش آنلاین تصاویر برای دریافت اثرات برخورد ذرات هسته ای آلفا است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.231 seconds.