.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 نشانه آهنگ کند سوخت و ساز بدن
از آنجایی که سوخت و ساز شما غذا را برای تامین سوخت تجزیه می کند، افرادی که دارای سوخت و سازی با آهنگی سریع هستند می توانند هر آنچه دوست دارند مصرف کنند بدون این که نگران افزایش وزن باشند. این در شرایطی است که افرادی با آهنگ کند سوخت و ساز باید سخت‌تر کار کنند تا وزن از دست دهند و وزن خود را حفظ کنند.

به گزارش شمال نیوز،آیا میزان کالری های مصرفی و سوزانده شده را به دقت محاسبه می کنید، در باشگاه تمرینات ورزشی سخت انجام می دهید، به میزان کافی می خوابید، اما همچنان با عدم تغییر در وزن خود مواجه هستید؟ ممکن است مشکل از شما نباشد، بلکه ناتوانی در کاهش کیلوهای اضافی با سوخت و ساز ضعیف بدن در ارتباط باشد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایت دیس"، سوخت و ساز شما فرآیندی است که طی آن بدن برای عملکردهای پایه خود مانند ضربان قلب، فعالیت مغز، و تنفس انرژی مصرف می کند. از آنجایی که سوخت و ساز شما غذا را برای تامین سوخت تجزیه می کند، افرادی که دارای سوخت و سازی با آهنگی سریع هستند می توانند هر آنچه دوست دارند مصرف کنند بدون این که نگران افزایش وزن باشند. این در شرایطی است که افرادی با آهنگ کند سوخت و ساز باید سخت‌تر کار کنند تا وزن از دست دهند و وزن خود را حفظ کنند.

در ادامه با برخی علائم شایع آهنگ کند سوخت و ساز بیشتر آشنا می شویم. اگر هر یک از آنها را تجربه می کنید، مراجعه به پزشک برای بررسی شرایط غده تیروئید بهترین اقدام محسوب می شود.

با افزایش وزن مواجه هستید

بزرگ‌ترین نشانه آهنگ کند سوخت و ساز افزایش وزن غیر قابل توضیح است. اگر یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کنید و ورزش می کنید، اما همچنان وزن اضافه می کنید، این شرایط می تواند با سوخت و ساز شما در ارتباط باشد.

در کاهش وزن با مشکل مواجه هستید

آهنگ کند سوخت و ساز نه تنها می تواند به افزایش وزن منجر شود، بلکه کاهش وزن را نیز می تواند بسیار دشوار سازد، حتی اگر رژیم های غذایی و ورزشی سخت و طاقت فرسا را دنبال کنید.

همواره احساس خستگی می کنید

هنگامی که بدن شما با آهنگی کند انرژی می سوزاند، این شرایط احساس خستگی مکرر و بیشتر را به همراه دارد.

با خشکی پوست مواجه هستید

هنگامی که آهنگ سوخت و ساز کند است، سلول های شما به آن اندازه که باید فعال نیستند، که به معنای عدم دریافت خون کافی است. این شرایط می تواند بر پوست شما تاثیرگذار باشد و احساس خشکی و ترک خوردگی را در آن ایجاد کند.

سردردهای مکرر را تجربه می کنید

هنگامی که غده تیروئید عملکرد درست خود را ارائه نمی کند، و با کم کاری آن مواجه هستید، این شرایط می تواند محرک سردرد یا حتی میگرن شود.

گرفتار فراموشی شده اید

میزان بیش از اندازه کم هورمون تیروئید که سوخت و ساز را تنظیم می کند، می تواند به ضعف حافظه و فراموشی منجر شود.

با ریزش مو مواجه هستید

فرآیندهایی که پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بر شرایط مو نیز تاثیرگذار هستند. آهنگ کند سوخت و ساز می تواند بر توانایی رشد و بازسازی مو تاثیرگذار باشد.

بدن شما همواره سرد است

سرد بودن دائمی بدن یکی از نشانه های کم کاری تیروئید است، که سرعت سوخت و ساز شما را نیز آهسته می سازد. اگر بدن شما همواره سرد است، احتمالا غده تیروئید به اندازه ای که باید فعال نیست و همچنین سوخت و ساز شما کند است.

میل جنسی خود را از دست داده اید

سطوح کم هورمون تیروئید می تواند به معنای سطوح کم هورمون های جنسی، مانند تستوستورن، باشد، که این شرایط ممکن است بر میل جنسی و خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد.

احساس افسردگی می کنید

از آنجایی که کم کاری تیروئید موجب کند شدن فرآیندهای درون بدن می شود، جای شگفتی نیست که خلق و خوی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. افسردگی با کم کاری تیروئید و پیرو آن آهنگ کند سوخت و ساز پیوند خورده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.