.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مردم کشور‌های دیگر چقدر عوارض خروج می‌دهند؟

خراسان در گزارشی خبری میزان عوارض خروج در سایر کشور‌ها را منتشر کرد و نوشت: پس از ارائه لایحه بودجه ۹۷ دولت، یکی از مواردی که بین مردم و رسانه‌ها بحث برانگیز شد، «عوارض خروج از مرز‌های کشور» است.

حتی موضوع حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر که تصور می‌شد واکنش‌هایی را به دنبال داشته باشد، در سایه عوارض خروج از کشور به حاشیه رانده شد. بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه ۹۷ عوارض خروج از کشور از مرز‌های هوایی از مبلغ ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس در سفر دوم به خارج از کشور ۵۰ درصد این مبلغ بیشتر می‌شود و به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد.

برای بار سوم و سفر‌های بیشتر نیز این مبلغ به ۴۴۰ هزار تومان افزایش داده می‌شود. رقم پیشنهادی دولت برای عوارض خروج در سفر‌های زیارتی نیز ۱۱۰ هزار تومان برای هر نفر پیشنهاد شده است. هم اکنون عوارض سفر‌های زمینی و دریایی هر نفر ۲۵ هزار تومان است که در بودجه پیشنهادی تغییری برای آن پیشنهاد داده نشده است.

بر این اساس، دولت طی سال آینده ۳۸۰ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان با دریافت عوارض خروج از مرز‌های کشور درآمد خواهد داشت. این درآمد حدود ۰۰۲/۰ درصد از درآمد ۱۹۳ هزار میلیارد تومانی دولت در سال ۱۳۹۷ است.


در این میان، اما خوب است که همین موضوع را در دیگر کشور‌ها هم بررسی کنیم. دریافت عوارض خروج از کشور (DEPARTURE TAX) در بسیاری از نقاط جهان انجام می‌شود؛ البته شیوه محاسبه این عوارض و شیوه پرداخت آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در برخی کشور‌ها مبلغ عوارض خروج به‌صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

اما برخی کشور‌ها شیوه تعیین عوارض بر اساس مسافت سفر را به مبلغ ثابت ترجیح داده‌اند. مسافت بیشتر، عوارض بیشتری را برای مسافر به‌دنبال خواهد داشت.


این گزارش حاکی است، دریافت عوارض در برخی کشور‌ها ازجمله انگلیس سابقه ۲۰ ساله دارد. بسیاری از کشور‌های اروپایی پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ این عوارض را وضع کرده‌اند و برخی کشور‌ها ازجمله لبنان، کوبا، مصر و جامائیکا طی یک تا سه سال اخیر دریافت این نوع عوارض را آغاز کرده‌اند. در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله تایلند، چین، اتریش و آمریکا عوارض خروج روی بلیت پرواز و در برخی کشور‌ها از طریق واریز وجه به بانک و در برخی دیگر ازجمله فیلیپین، مصر و پاناما به‌صورت نقدی هنگام خروج دریافت می‌شود.

بودجه مؤسسه نشر آثار امام چه می‌شود؟ / لابی پارلمانی دولت علیه دولت! /زنگنه چرا باید به مجلس می‌رفت؟ /چراغ سبز مجلس به اقلیت‌ها/مردم کشور‌های دیگر چقدر عوارض خروج می‌دهند؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.26 seconds.