.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوزاندن برگ درخت ها در تابستان در مازندران نگران کننده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر سازگاری محیط زیست با جامعه گفت: سوزاندن برگ درخت ها در تابستان در مازندران نگران کننده است.
به گزارش شمال نیوز، حسین علی ابراهیمی کارنامی صبح امروز در همایش روز جهانی خاک، اظهار داشت: خشک شدن چشمه‌ها و کاهش بارندگی رودخانه‌ها موجب تغییر اقلیم شده و باید خود را سازگار با محیط کنیم.

وی افزود: متاسفانه در تابستان برگ سوزی را شاهد بودیم که باید این اتفاقات را مدیریت کنیم و سازگاری با محیط رادر جامعه ایجاد کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در بخش کشاورزی زمانیکه دمای هوا بالا بوده با کشت دوم خاک را از بین می‌بریم و با آتش زدن کاه، هوا و خاک را آلوده می‌کنیم که باید کشاورزان را نسبت به این موضوع آگاه کنیم.

ابراهیمی افزود: جنگل‌های شمال کمتر از 2.5 میلیون هکتار است که طرح تنفس جنگل فرصتی برای احیای این سرمایه ملی است.

مدیرکل محیط زیست مازندران بیان کرد: مراکز مسکونی، کوه‌خواری، دریاخواری و جنگل‌خواری موجب سیل و سیلاب می‌شود و آبخیزداری در استان به درستی اجرا نشد و کودهای شیمیایی نیز موجب ازبین رفتن خاک و جنگل می‌شود.

وی گفت: طبق آمار منابع طبیعی، یک میلیون هکتار فرونشست دشت  اتفاق افتاده که جای تاسف دارد و با این حال دیگر نباید منتظر زلزله باشیم چراکه خود این اتفاق، به نوعی زلزله است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت تنفس جنگل، گفت: در این طرح تنها نوع فعالیت از بهره برداری به سمت حفاظت رفت که برخی‌ها به این امر اعتراض دارند زیرا منافع شان به خطر می افتد.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست با همه ارگان‌ها تعامل دارد اما بدانیم همه امانتدار هستیم تا این امانت به سلامت به نسل بعد انتقال دهیم./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.