.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موافقت نمایندگان مجلس با طرح انتقال آب دریایی خزر
استاندار سمنان گفت: دولت دوازدهم برای کاهش تنش آبی و ایجاد اشتغال پایدار پیگیر انتقال آب خزر به این استان است و نمایندگان مجلس در برنامه ششم با اجرای این طرح موافقت کردند.

به گزارش شمال نیوز، طرح انتقال آب دریایی خزر از سوی نمایندگان استان‌های شمالی کشور منتفی شده است و نمایندگان استان‌های شمالی چندان علاقه‌ای به اظهار نظر در این ارتباط ندارند.

اما در مقابل آنها مسئولان استان سمنان دست‌بردار قضیه نبوده و به صورت جدی تلاش دارند تا طرح اشتباه انتقال آب دریایی خزر به استان سمنان را اجرایی کنند.

خباز استاندار سمنان به صورت متعدد در جلسات مختلف نسبت به اجرایی کردن این طرح مصر بوده و پیگیری‌ها را در این زمینه در دست اقدام دارد.

در مقابل نمایندگان و متولیان استانی در صحبت‌های خویش بحث منتفی شدن انتقال آب را پیش‌رو دارند. نکته اینجاست که اگر طرح انتقال آب دریای خزر به صورت کلی منتفی شده است چرا استاندار سمنان به صورت متناوب درباره اجرایی شدن این طرح صحبت به میان می‌آورد؟

اظهارات استاندار سمنان نشان می‌دهد که دولت بدون توجه به برخی هشدارهای زیست محیطی تلاش دارد تا نسبت به طرحی که آسیب جدی برای محیط زیست دارد، اقدام کنند.

پیگیری‌های استاندار سمنان در ارتباط با طرح انتقال آب خزر به این استان حتی این روزها به مرحله مذاکره با سازمان محیط زیست هم رسیده است که خباز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا استان سمنان گفته است: هیچ منابع جایگزینی برای رفع کمبود آب در دراز مدت به غیر از انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد و باید با اتخاذ راهبرد صحیح و پیگیری‌های منسجم با مدیران ارشد سازمان حفاظت زیست این طرح مهم ملی اجرایی شود.

آسمان ریسمان کردن مسئولان استان سمنان در ارتباط با تامین آب به جایی رسید است که خباز یکی از علت‌های افزایش نیافتن جمعیت استان سمنان را کمبود منابع آبی و مهاجرت جمعیتی عنوان کرد.

استاندار سمنان حتی از جانب نمایندگان مجلس در ارتباط با بحث انتقال آب دریایی خزر صحبت به میان آورد و گفت: مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه مخالفتی در برنامه ششم توسعه با اجرای انتقال آب خزر به سمنان نکرده است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای عملیاتی شدن این طرح‌ها هم قسم هستند.

ذکر این نکته ضروری است که کاهش جمعیتی استان سمنان به دلیل تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولیدی این استان در شهرک‌های صنعتی است.

استاندار سمنان در حالی از جانب نمایندگان مجلس در ارتباط با بحث انتقال آب دریایی خزر موافقت کرد که هیچ یک از نمایندگان استان‌های شمالی با اجرای این طرح موافق نبوده و به صورت جدی نسبت به عملیاتی شدن آن به دلیل مخاطراتی که متوجه محیط زیست استان‌های شمالی می‌شود مخالف هستند، مگر اینکه اتفاق دیگر بیافتد./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.