.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طوفانی شدن دریای مازندران با ورود سامان ناپایدار / اوج فعالیت تا بامداد جمعه است
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: شامگاه چهار‏شنبه 15 آذر ماه امسال با ورود یک سامانه ناپایدار شاهد مواج و طوفانی شدن دریای مازندران خواهیم بود که اوج فعالیت این سامانه در سواحل استان از ظهر پنج‌شنبه تا بامداد جمعه است.

به گزارش شمال نیوز،سیدباقر سلطانی امروز اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و اقیانوسی از شامگاه چهار‏شنبه 15 آذر ماه امسال با ورود یک سامانه ناپایدار از سمت غرب به سواحل استان مازندران، شاهد وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید غربی و شمال غربی در مناطق نزدیک به ساحل همراه با رگبار باران خواهیم بود که پیامد آن دریا مواج و طوفانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه در سواحل استان از ظهر پنج‌شنبه تا بامداد جمعه است.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران بیان کرد: براین اساس بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به ساحل تا 20 متر بر ثانیه (72 کیلومتر بر ساعت) و در فراساحل تا 25 متر بر ثانیه (90  کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی یادآور شد:  بیشینه ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک به ساحل تا 3.0 متر و در فراساحل تا 4.0 متر مورد انتظار است.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود تمامی فعالان دریای خزر اعم از صیادان کیلکا و ماهی‌های خاویاری و تعاونی‌های پره و همچنین شناورهای گردشگری و دریابانی‌ها و حتی شرکت‌های کشتیرانی و نفتی در سواحل مازندران طیّ این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.315 seconds.