.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ستاد دیه مازندران زمینه آزادی 182 مددجو را فراهم کرد
در جلسه ستاد دیه مازندران عنوان شد که ستاد دیه استان مازندران، زمینه آزادی 182 مددجو را فراهم کرده است.

به گزارش شمال نیوز، با حضور رییس کل دادگستری مازندران و اعضای هیئت مدیر ستاد دیه استان، جلسه ستاد برگزار شد.

 حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه ستاد دیه استان مازندران در ساری با بیان اینکه نگاه اعضای ستاد دیه باید نگاهی گسترده و وسیع باشد، افزود: نگاه پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام نگاهی الهی و فراگیر بود و تنها به خود نمی اندیشیدند.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به این که برخی از علما قائل به اصاله الاجتماع و برخی نیز قائل به اصاله الفرد می باشند، افزود: بر اساس نظریه اصاله الاجتماع، انسان موجودی اجتماعی است و باید در اجتماع زندگی کنند. دلیل آن هم اجتماعی زندگی کردن نوع بشر است.

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به نظر برخی دیگر از علما که قائل به اصاله الفرد می باشند، تصریح کرد: بر اساس این نظریه اصل بر فردیت شخص بوده و به همین دلیل است که برخی در جامعه به راه خلاف می روند و برخی دیگر نیز به راه خیر و صلاح؛ فرد گرچه در اجتماع زندگی می کند، اما بنا بر نظر و تشخیص خود زندگی می کند.

وی با تاکید بر این که هر 2 نگاه فوق زندگی انسان را شکل می دهد، خاطرنشان کرد: این موضوع، موضوع ریشه داری است و در زندگی انسان تاثیرگذار است و تفاوت انسان با سایر موجودات و جامدات نیز در همین نوع نگاه است.

تقوی فرد ادامه داد: اگر در طول روز تنها به فکر خود هستیم یا به دیگران نیز فکر می کنیم و این گونه است که طرز تفکر و بینش ما بر زندگی شخصی و بر اجتماع نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه انسان، نگاهی الهی شود، آن زمان است که انسان جانشین خداوند می شود، پس نوع نگاه انسان است که شخصیت وی را شکل می دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی غمگسار مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در این جلسه افزود: با تلاش های صورت گرفته در 8 ماه نخست امسال تعداد 182نفر آزادی مددجو صورت گرفته که از این تعداد 177 نفر مرد و 5 نفر زن هستند، موضوع بدهکاری آنان را دیه، بدهکار مالی، بدهکار مهریه و بدهکار نفقه تشکیل می دادند.

این مقام قضایی اظهارکرد: در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان زندان ها از سوی بانک های ملت، رفاه، صادرات بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی تعلق گرفته است و از سوی ستاد دیه کشور به مددجویان نیز بالغ بر 100 میلیون تومان اختصاص یافته است؛ همچنین دریافت کمک از سوی سایر منابع کشوری بالغ بر 700 میلیون تومان و مبلغ 60 میلیون تومان از کمک های منابع انسانی بوده است.

وی در پایان یاد آور شد:تعداد معرفی شدگان به بانک های عامل 87 نفر بوده که به تفکیک بانک ها بانک رفاه به 11 نفر، بانک ملی 4نفر، بانک ملت 37 نفر، بانک تجارت 5 نفر، بانک صادرات 30 نفر تسهیلات پرداخت کردند./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.