.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرکت توزیع برق همکاری نمی کند .....
دلیل آبگرفتگی اخیر زیرگذر داراب ساری از زبان عضو شورای شهر
شمال نیوز : علی اکبر ذلیکانی افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود برخی هماهنگی ها، شاهد تحمیل هزینه های عجیب و غریب هم به مردم و هم به شهرداری هستیم.....
دلیل آبگرفتگی اخیر زیرگذر داراب ساری از زبان عضو شورای شهر

شمال نیوز : علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری دلیل آبگرفتگی اخیر زیرگذر داراب را عدم همکاری مدیریت توزیع برق ساری بیان کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، علی اکبر زلیکانی که در نهمین جلسه این نهاد که با حضور مدیر عامل برق منطقه ای استان، معاون شرکت توزیع نیروی برق مازندران و معاونان مدیریت توزیع برق شمال و جنوب ساری برگزار می شد، اظهار داشت: ما اعضای شورای شهر بعنوان نماینده مردم در پارلمان شهری بر اساس تبصره 32 ماده 76 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران حق داریم از دستگاه های خدمات رسان در مورد چگونگی عملکردشان سوال کنیم که در محدوده شهری چه می کنند. متأسفانه هیچ برنامه مدونی از جانب دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز  شاهد نبوده ایم.
وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود برخی هماهنگی ها، شاهد تحمیل هزینه های عجیب و غریب هم به مردم و هم به شهرداری هستیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه می خواهیم در عمل ثابت کنیم که شورای شهر صرفاً شورای شهرداری نیست، اذعان داشت: به استناد  ماده 95 همین قانون تشکیلات و وظایف به صراحت استانداران، فرمانداران، بخشداران و ساير مقامات كشوري كه از‌ طرف دولت تعيين مي‌شوند در حدود اختيارات شوراها ملزم به رعايت تصميمات آنها‌هستند. موارد تخلف به مقامات مافوق اعلام و در مراجع ذي‌صلاح رسيدگي مي‌شود.
وی به عدم تطبیق سال مالی شهرداری ها با دستگاه های خدمات رسان اشاره کرد و گفت: سال مالی شهرداری ها از اول فروردین تا 29 اسفند ماه هر سال است اما سال مالی شرکت توزیع برق و برق منطقه ای از 31 تیرماه آغاز می شود و در 30 تیرماه سال آینده به پایان می رسد که این موضوع باعث بروز مشکلاتی اساسی شده است.
زلیکانی همچنین با اشاره به عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری در کشور از جمله مرکز استان افزود: این طرح چند سالی است بین مدیران کشوری دست به دست می چرخد اما به تصویب مجلس نمی رسد دلیلش هم این است که دولت شورا ها را به عنوان  نهاد های برخاسته از مردم رقیب خود می داند و رغبتی به واگذار کردن اختیارات خود به شوراها ندارد.
وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته دنیا به این نتیجه رسیده اند که شهرها باید بصورت یکپارچه مدیریت شوند مگر می شود در شهر ساری مردم شورا و شهردار را بشناسند اما شهردار و شورا هیچ گونه اختیاری در خصوص دستگاه های خدمات رسان ندارند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری به انتقاد از  استقرار نامناسب و خطرناک تیرهای برق و بروز مشکلاتی در تعریض معابر می گردد، پرداخت و گفت: برق رسانی آپارتمان های ساخته شده در شهر با تحمیل هزینه های غیر قانونی از جمله وجوهی به نام حق توسعه شبکه انجام می گیرد. بعنوان مثال مردم برابر قانون برای صدور پروانه های ساختمانی به شهرداری وجوهی را پرداخت می کنند اما همین مردم نمی دانند که چرا ملزم به پرداخت وجوهی برای دریافت خدمات از شرکت برق هستند؟
وی با بیان اینکه شهرداری در مواردی فراتر از وظایفش عمل می کند، گفت: جابجایی تیرهای برق بر عهده اداره برق است اما بدلیل اینکه ما نمی خواهیم روند خدمت رسانی به مردم کند شود مجبور هستیم کم کاری های دوستان را از منابع شهرداری جبران کنیم.
زلیکانی به غیر قانونی بودن پست های زمینی برق در شهر ساری اشاره کرد و تصریح کرد: از شهرداری می خواهم کلیه  تغییر کاربری های غیر مجاز در رابطه با پست های برق را به اداره ممیزی تکلیف کنند تا پس از استخراج موارد، اعمال قانون نمایند.
وی با انتقاد از مسئولان شرکت توزیع برق که با اخذ مبالغی ترانس های برق را به شهروندان ارائه می دهند، گفت: این ترانس ها در واقع کار شما را انجام می دهند بنابراین نباید هزینه آن بر عهده مردم باشد و باید بصورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از عدم تعامل مناسب شرکت توزیع برق و شهرداری ساری انتقاد کرد و اضافه کرد: در بارندگی اخیر بدلیل قطعی برق پمپ های زیرگذر تازه تاسیس بلوار داراب، آبگرفتگی زیادی صورت گرفت که در چنین مواقعی که حالت اضطرار دارد تنها باید به رفاه حال شهروندان فکر کرد و از اعمال بروکراسی اداری نامناسب جلوگیری گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.022 seconds.