.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راز داشتن قلبی جوان
علمیLIVESCIENCE» » نتایج جدیدی را از یک مطالعه آمریکایی درباره ارتباط بین کاهش نارسایی‌های قلبی با افزایش فعالیت بدنی، منشتر کرده است.

نوآوران: دکتر « روبرتا فلوریدو » با همکاری تیم محققان دانشگاه « جانز هاپکینز » بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، به این نتیجه رسیده است که اگر یک راه برای جوان ماندن قلب و جلوگیری از نارسایی‌های قلبی وجود داشته باشه، آن راز، افزایش فعالیت بدنی است.
محققان با مطالعه بیش از 9 هزار شرکت کننده، رابطه میان فعالیت‌های بدنی و آسیب‌های مزمن قلبی را بررسی کردند. آن‌ها روی 2700 نفر از شرکت‌کنندگان در ابتدای مطالعه تست M.R.I انجام دادند و 10 سال بعد هم آن را تکرار کردند. این شرکت‌کنندگان در ابتدای مطالعه متوسط 6 سال سن داشتند و اطلاعات دقیق میزان فعالیت‌های بدنی‌شان نیز ثبت شده بود و طی این مدت هم تحت بررسی بودند. نتیجه مطالعه نشان داد که طی این 10 سال، افزایش فعالیت بدنی منجر به ایجاد تغییرات سودمندی در ساختار قلب شرکت‌کنندگان می‌شود. محققان دریافتند قلب افرادی که ورزش می‌کنند، قوی‌تر می‌شود و کمتر دچار نارسایی می‌شود.

دکتر « روبرتا فلوریدو » می‌گوید: « با افزایش سن، ضخامت دیواره قلب افزایش می‌یابد و این موضوع احتمال بروز نارسایی‌ها و بیماری‌‌های قلبی را افزایش می‌دهد. در چنین وضعیتی قلب نمی‌تواند به اندازه کافی خون به اعضای بدن پمپاژ کند و نیاز بدن به اندازه کافی تامین نمی‌شود. در حالی که با انجام متوسط 150 دقیقه در هفته فعالیت متوسط بدنی یا 75 دقیقه فعایلت سنگین‌تر، می‌توان حتی در سنین پیری نیز قلبی جوان داشت».

منبع:M.S.N
3 دسامبر 2017 برابر با 12 آذرماه 1396


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.