.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستاوردهای پژوهشی باید سفارش محور شوند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: دستاوردهای پژوهشی باید سفارش محور شوند.

به گزارش شمال نیوز،محمد محمدپور عمران در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و سومین فن بازار استان مازندران  اظهار کرد: رابطه فعلی میان صنعت و دستاوردهای دانشگاهی شایسته یک اقتصاد پویا نیست.

وی با بیان اینکه در یک اقتصاد پویا همیشه باید نوآوری و پژوهش موجب تغییر روش های فعالیت، ایجاد محصولات جدید، پاسخ به نیازها و ایجاد منابع صورت جدیدی داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در فضای سنتی شکل گرفته‌اند نمی‌توانند در حال حاضر پاسخگوی نیاز مردم و جامعه باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در برخی از صنایع همانند ساختمان و فناوری‌های اطلاعات رشد مناسبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این صنایع پژوهش‌های میدانی در دستور کار قرار گفته است و در نهایت این امر به تجاری‌سازی کمک می‌کند.

محمدپور با بیان اینکه تجاری سازی محصولات می‌تواند به تولید انبوه آن کمک کند، خاطرنشان کرد: صنعت کشور رشد مناسبی داشته است اما این پیشرفت دیرهنگام و آهسته است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه فن بازار امسال، تلاش شده است تا اصل فن‌بازار به نمایش گذاشته شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شد تا با ارتباط صنعت و دستاوردهای دانشگاهی، مشتری‌های مناسبی برای محصولات دانش‌بنیان و نوآورانه ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه گروه‌های صنعتی و شرکت‌ها در قالب تورهای صنعتی برای بازدید به این نمایشگاه می‌آیند، گفت: مازندران از نظر ایده‌های نوآورانه و دانش فنی در سطح بالایی قرار دارند اما از نظر تجاری سازی و بازاریابی هنوز در ابتدای راه قرار دارد.

محمدپور با تاکید بر اینکه دستاوردهای پژوهشی باید سفارش محور شوند، اظهار کرد: دولت وظیفه حمایت از پژوهش و پژوهشگر را دارد اما آن دستاورد پژوهشی خود باید بازار کار داشته باشد و در این زمینه نقش مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون مناسب می‌تواند دارای اهمیت باشد.

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.572 seconds.