.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط برداشت مرکبات در مازندران مناسب است
رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: شرایط برداشت مرکبات در مازندران مناسب است.

به گزارش شمال نیوز،محمدرضا شعبانی با بیان اینکه تولید مرکبات در هوای معتدل و نیمه گرمسیری توصیه می شود، اظهار کرد: در سال های اخیر با تغییرات حدی دما مواجه شدیم که مختص مازندران نیست هرچند باید برای تغییرات آب و هوایی همچون خشکسالی، گرما و سرما آماده باشیم و کنار آمدن با این شرایط را یاد بگیریم.

شعبانی تولید مناسب مرکبات در شرایط مختلف آب و هوایی را مشروط به یادگیری روش های پیشگیری و مقابله توسط باغداران دانست و اظهار کرد: اگر باغدار بداند که چگونه باید  با تغییرات آب و هوایی مقابله کند یقینا سراسر مازندران منطقه مناسبی برای کشت مرکبات، لیمو و کیوی است.

وی با اشاره به سرمای سال گذشته اظهار کرد: عصر اطلاع رسانی به طوری پیشرفت کرده که مردم نسبت به اتفاقات روز آگاهی کامل دارند.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران افزود: پیش بینی سرمای سال گذشته نیز در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی به گوش کشاورزان رسیده بود.

شعبانی با بیان اینکه این سرمای بی سابقه نیز توسط هواشناسی ده روز قبل اعلام شده بود، اظهار کرد: اگر همه چیز برای جمع آوری مرکبات نیز آماده می شد نیروی کار و انبارهای لازم را برای حجم گسترده محصول باغات استان در اختیار نداشتیم.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران خاظر نشان کرد: امسال وضعیت آب و هوایی به گونه ای است که کیفیت محصول تولیدی  بسیار مناسب بوده و بازه زمانی پر خطر برای برداشت محصول نیز گذشته است و در این زمینه نگرانی خاصی برای برداشت محصول نداریم.

شعبانی بزرگترین مشکل عدم ارتقای کیفیت مرکبات مازندران را فعال نبودن بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: دولت بار مسئولیت را از روی دوش خود برنداشته و به بخش خصوصی واگذار نکرده است، دولتی بودن تولید مرکبات موجب کاهش کیفیت آن خواهد شد.

وی واگذاری مسئولیت تولید مرکبات به بخش خصوصی را تمرینی برای تقویت این بخش دانست و اظهار کرد: اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی در سراسر ایران ابزار مقابله با مشکلات را ندارند و فقط تبدیل به تریبونی برای بیان مشکلات تولیدکنندگان شده اند.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران تاکید کرد: اگر دولت از تعاونی های تولیدی انتظار دارد باید ابزار مورد نظر اتحادیه های تولیدی را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان به خواسته های نمایندگان تولیدکنندگان گوش نمی دهند، اظهار کرد: اگر دولت پیکره خود را کوچک کند و به عنوان یک نهاد اجرایی و نظارتی فعالیت داشته باشد یقینا در تولید موفق تر خواهیم بود. /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.