.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواص کندر از زبان امام رضا (ع)
امام رضا (ع) در رابطه با خواص کندر می‌فرمایند: کندر بلغم را از معده می‌شوید، معده را پاکسازی می‌کند، عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.

به گزارش شمال نیوز، یکی از مواردی که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک موضوع مهم در کشور مورد توجه واقع شده و مقام معظم رهبری نیز برای اجرای آن تأکید ویژه‌ای داشتند، سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که این مسئله از اهمیت فراوانی در جامعه اسلامی برخوردار است.

سبک زندگی سنتی- دینی با گرایش به توصیه‌های اهل بیت(ع) بین مردم ایران از استحکام دیرینه برخوردار است.

"کندر" شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و اطبای طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آن‌که برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند؛ امام رضا (ع) در این رابطه می‌فرماید: زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید، جویدن آن برای من، دوست داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید، معده را پاکسازی می‌کند، عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.

یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است؛ در این باره امام رضا (ع) به نقل از امام علی (ع) می‌فرماید: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد، قرائت قرآن ، عسل و کندر.

امام رضا(ع) توصیه می‏‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‏ شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زیبا می‌‏شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

منبع: فارس
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.