.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اثرات تلفن‌های همراه بر روی سلامتی
تنها چند دهه است که تلفن‌های همراه زندگی ما را فرا گرفته‌اند. حال سوال این است، آیا تاثیر تلفن‌های همراه به طور بالقوه بر سلامتی بدن موضوعی نگران کننده هستند؟

به گزارش شمال نیوز، تنها چند دهه است که تلفن‌های همراه زندگی ما را فرا گرفته اند. حال سوال این است، آیا تاثیر تلفن‌های همراه به طور بالقوه بر سلامتی بدن موضوعی نگران کننده هستند؟

آیا این دستگاه‌ها کاملا ایمن هستند؟ ما از تلفن‌های همراه برای مدت زمان بسیاری نیست که استفاده می‌کنیم تا بتوانیم به طور دقیقی از عوارض آن‌ها در بلند مدت بگوییم. در صورتی که عوارض سیگار کشیدن پس از چندین دهه مصرف مشخص شده است، که امروزه همه افراد از ارتباط نزدیک بین سرطان ریه و استعمال دخانیات به خوبی آگاه هستند.

در حال حاضر، یافته‌های زیر می‌تواند دلیل‌های منطقی برای ایجاد اقدامات ایمنی به منظور کاهش خطرات ناشی از تلفن‌های همراه باشند.

تاثیرات گوشی‌های همراه بر سلامت

سرطان مغز


تلفن‌های همراه امواج رادیویی که دارای تشعشع‌های غیر یونیزه هستند، با عنوان اشعه‌های الکترو مغناطیسی شناخته می‌شوند. بافت‌های بدنی انسان که نزدیک به این امواج هستند، جذب این انرژی‌ها می‌شوند.

در حالی که مطالعات مربوط به استفاده از تلفن همراه و ارتباط آن با سرطان مغز، نتایج مختلفی را نشان می‌دادند. نظر یکی از اعضای ارشد انجمن سرطان امریکا، در یک پروژه تحقیقاتی جالب بود. در سال ۲۰۱۶، تحقیقاتی در ایالات متحده بیان می‌کرد استفاده از تلفن همراه خطر ابتلا به گلیوما در مغز را افزایش می‌دهد. با افزایش دوز تابش‌ها، خطر ابتلا به سرطان‌ها نیز بالا می‌رود.

سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد، امواج تلفن‌های همراه در لیستی که با عنوان امواج سرطان زا شناخته می‌شوند، معرفی شده است. این بدین معنی است، که این امواج احتمالا می‌توانند "سرطان زا " باشند.

برخی مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از تلفن همراه در سنین نوجوانی موجب افزایش چهار تا پنج برابری خطر ابتلا به سرطان مغز است.

مشکل تیروئید


محققان از یک مطالعه اولیه‌ای که در مجله پزشکی عمان منتشر شده بود، از دانش‌آموزانی می‌گفتند که به طور مداوم از تلفن‌های همراه برای صحبت کردن استفاده می‌کردند که در نهایت تغییرات قابل توجهی در سطح هورمون‌های تحریک کننده تیروئید آن‌ها مشاهده کردند. ممکن است در ابتدا این تغییرات مهم به نظر نیایند، در صورتی که همین تغییرات کم در سطح هورمون‌های تیروئید می‌توانند در عملکرد مغز تاثیر بگذارند. محققان این تحقیق می‌گویند: بر اساس این نتایج می‌توان بیان داشت که میدان‌های مغناطیسی منتشر شده توسط تلفن‌های همراه ممکن است اثرات زیان آوری بر تیروئید داشته باشند.

امواج تلفن همراه ممکن است منجر به اثرات منفی بر هیپوتالاموس شوند و در نتیجه، در سطح طبیعی هورمون‌های تیروئید اختلالاتی را به وجود آورند. اگر چه مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود بیان می‌کرد که هیچ ارتباطی بین امواج الکترو مغناطیسی تلفن همراه و سرطان تیروئید تا به حال یافت نشده است.

آسیب به اسپرم


آقایان، لطفا تنها دوبار به عواقب نگهداری تلفن همراه خود در جیب‌های شلوارتان فکر کنید. اسپرم مردانی که در معرض امواج تلفن همراه قرار دارند، در حقیقت سه برابر سریعتر از حالت نرمال از بین می‌روند. این خبری خوبی برای سلامت باروری مردان نیست.

تلفن‌های همراه و چگونگی محافظت از خود


زمانی که صحبت از امواج گوشی‌های همراه می‌شود، بهتر است که بیشتر مراقب باشید تا اینکه تاسف بخورید. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، میزان قابل توجهی از امواج را کاهش دهید. چند راهنمایی وجود دارد که عبارتند از:


هنگام صحبت کردن، از حالت بلندگو گوشی خود استفاده کنید.
هنگام صحبت کردن با گوشی همراه، بهتر است آن را چند اینچ دورتر از گوش خود بگیرید.
سعی کنید از گوشی همراه تنها برای تماس‌های کوتاه و ضروری استفاده کنید.
از حمل کردن گوشی در جیب لباس‌های خود اجتناب کنید.
در هنگام رانندگی از گوشی همراه برای تماس تلفنی و حتی پیام دادن استفاده نکنید.
اگر قصد دارید از گوشی همراه خود برای تماشای فیلمی استفاده کنید، بهتر است در ابتدا آن را دانلود کنید و سپس در حالی که بر روی حالت هواپیما قرار داده اید، فیلم را تماشا کنید.
در زمان هایی که سیگنال (آنتن) ضعیفی دارید، از بر قراری تماس تلفنی اجتناب کنید. در مواقعی که آنتن ضعیف است امواج بیشتر هستند.
از برقراری تماس در زمان‌های که در اتومبیل، قطار، اتوبوس و آسانسور هستید، اجتناب کنید. در حقیقت به دلیل وجود فلزات در این مکان‌ها، امواج آن‌ها افزایش می‌یابد.
تلفن‌های همراه از کودکان دور نگه دارید.


نکاتی در مورد تهدیدات سلامتی تلفن‌های همراه


• ما از دهه ۱۹۹۰ از تلفن‌های همراه تا به حال استفاده کرده ایم. این مدت زمان، برای به دست آوردن یک دامنه وسیع از اثرات بالقوه آن در دراز مدت بر سلامت انسان، بازه زمانی مناسبی نیست. به یاد داشته باشید، ده‌ها سال طول کشید تا یک ارتباط منطقی بین سرطان ریه و سیگار کشیدن، یافت شد.


مطالعاتی که بر روی اثرات تلفن همراه بر روی سلول‌های مغز انجام شده است، نتایج گوناگونی داشته اند. اما، چندین مطالعه اخیر نشان می‌دهند که استفاده از تلفن همراه می‌تواند کمی خطر ابتلا به برخی از گونه‌های سرطان مغز را افزایش دهند.


امواج الکترو مغناطیسی ناشی از تلفن‌های همراه می‌توانند بر سلامت هورمون‌ها، الگو‌های خواب، سلامت روان و مواردی دیگر تاثیری منفی بگذارد.


شما می‌توانید به وسیله پیام دادن و اجتناب از برقراری تماس‌های تلفنی، اثرات منفی این امواج را کاهش دهید؛ و با قرار دادن گوشی همراه در حالت هواپیما در هنگام خواب می‌توانید از میزان آسیب‌های آن بکاهید./فرادید


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.