.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش دما و وزش باد در ارتفاعات مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز و فردا آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز،احمد اسدی اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و جمعه شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در ارتفاعات مازندران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: اواخر روز پنج‌شنبه به‌تدریج شاهد افزایش ابر و از سمت غرب استان بارندگی و وزش باد موقتی و شدید در آسمان استان آغاز می‌شود.

اسدی ادامه داد: روز جمعه شاهد بارندگی، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد و کاهش دمای هوای مازندران خواهیم بود.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از اواخر روز شنبه شاهد کاهش ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه می‌شود.

*توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در مازندران

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی توصیه ما به کشاورزان این است که به توصیه‎های هـواشنـاسـی کشاورزی توجه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: در بخش زراعت، با توجه به پیش‌بینی باران و برف در ارتفاعات، انجام زه‌کشی و مدیریت خروج آب از مزارع کلزا، گندم و سایر محصولات توصیه شده که با توجه به کاهش دما و احتمال افت دما به زیر صفر در روزهای پنج‌شنبه تا یک‌شنبه هفته آینده و همچنین احتمال یخ‌زدن سبزی‌های برگی، مدیریت در برداشت آن توصیه می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با تأکید بر تسریع در برداشت نارنگی و میوه تامسون بستن درزهای انبارها هنگام شب و بروز سرما، خاطرنشان کرد: در بخش باغبانی، تهویه انبارهای میوه بعد از نیمه‌شب برای جایگزینی هوای سرد بیرون با هوای داخل  انبار به جز شب‌های دارای برودت صفر درجه و زیر صفر، پاک‌سازی علف‎های هرز کف باغ، پاک‌سازی آلودگی‎های قارچی سطوح‌شاخ و برگ درختان با محلول‌پاشی قارچ‌کش‌های مناسب، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان برای محافظت در برابر باد، احداث زه‌کش به عمق مناسب در ضلع شمالی باغ‌های مرکبات متناسب با شیب زمین و کنترل دما، رطوبت، تهوبه مناسب و بستن دریچه‌ها در گل‌خانه‌ها هنگام شب و بروز باد و سرما توصیه می‌شود.

اسدی بیان کرد: در بخش حفظ نباتات توصیه ما کنترل شیمیایی علف‌های هرز مزارع کلزا، طعمه‌پاشی برای از بین بردن حلزون در صورت ضرورت و عمدتاً در حاشیه مزارع و باغ‌ها و محلول پاشی با سموم قارچ‌کش در درختان میوه دانه‌دار وهسته‌دار که خزان برگ در آنها شروع شده، است.

وی ادامه داد: در بخش دامداری، پاک‌سازی جایگاه و محوطه دامداری‌ها،مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی در گوسفندان و تکرار ان در 48 ساعت بعد و همچنین هفت روز بعد، خودداری از به چرا بردن گوسفندان در زمان بارندگی شدید و یخبندان، جداسازی بره‌ها از میش‌های مادر به هنگام شب برای جلوگیری از خفه‌شدن بره‌ها، صاف‌کردن، خنک‌کردن و تحویل سریع شیر به سکوی جمع‌آوری شیر، مراقبت لازم از بره‌ها و گوساله‌های تازه متولد شده و حفاظت آنها از بوران باد و رطوبت و سرما واستفاده از اهک برای ضدعفونی جایگاه دام و طیور توصیه می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: در بخش طیور توصیه ما برتنظیم جیره غذایی براساس اسیدهای آمینه، اعمال مدیریت بستر برای جلوگیری از بروز بیماری‌های تنفسی، گرم کردن سالن‌های پرورش طیور 48 ساعت قبل از جوجه‌ریزی و مطمئن شدن از گرم شدن سالن‌ها به‌ویژه کف آن، ذخیره سوخت جایگزین و تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال حداقل تهویه در مرغداری‌ها است.

اسدی اضافه کرد: در بخش زنبوعسل نیز درنظرگرفتن غذای ذخیره برای زمستان‌گذرانی زنبورهای عسل، عدم بازدید کلونی‌های زنبور عسل در ساعات سرد روز و زمان بارندگی، استفاده از پارچه ضخیم در زیر درب کندو و رنگ‌آمیزی کندوهای زنبورعسل برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل کندو و عایق کاری کف کندو و از قسمت بیرونی توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در بخش پرورش آبزیان شامل تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی‌های سردآبی، اطمینان از عملکرد ژنراتور برق اضطراری، رعایت نکات مدیریت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، بستن ورودی آب مزارع ماهی‌های سردآبی در زمان بارندگی و گل‌آلود شدن آب رودخانه‌ها، قطع غذادهی در زمان بارندگی و کاهش دمای زیر 10 درجه سانتی‌گراد  و کاهش عوامل استرس‌زا در مزارع پرورش ماهی است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.429 seconds.