.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد؛
جمع‌آوری وصیت‌نامه بیش از پنج هزار شهید در مازندران
مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد، از جمع‌آوری وصیت‌نامه 5 هزار و 600 شهید این استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از دفاع پرس، «مفید اسماعیلی» مشاور فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم یادواره شهدای روستای «نجارده» نوشهر اظهار داشت: مقام بسیج تنها یک پله پایین‌تر از شهادت است و اگر کسی در این مقام ندرخشد، شهید نخواهد شد.


اسماعیلی به بیان اهمیت جایگاه بسیج از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: فرمان تشکیل بسیج برای تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی تشخیص درستی بود که جایگاه این نهاد خودجوش و مردمی را تثبیت کرد.


این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با انتقاد از نگاه سطحی به مقوله شهادت، یادآور شد: پرداختن به مقوله شهادت بدون ژرف‌نگری و تفکر ظلم به آیندگان است، شهدا رفتند تا آینده ما آباد بماند .


اسماعیلی تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند.


مشاور فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به اهمیت تفکر در وصیت‌نامه‌های شهید تأکید کرد و بیان داشت: مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد که از این تعداد بالغ ‌بر 5 هزارو 600 وصیت‌نامه از شهدا جمع‌آوری‌ شده است.


وی به فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «عبدالکریم قمی» اشاره کرد و گفت: شهادت آخرین مرحله تکاملی است که انسان به وجود مطلق باری‌تعالی می‌پیوندد و هیچ اجباری در این پیوند که موجب نزدیکی انسان با خداوند می‌شود، وجود ندارد.


پژوهشگر حوزه تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای ما به جایگاه بلند شهادت رسیدند و این راه را با معرفت وجودی خود و در مقام تربیت‌یافتگان مکتب بسیج کسب کردند.

دبیر اجرایی ستاد تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس تأمل در مسائل سیاسی منطقه را خواستار شد و نگاه هوشمندانه به وقایع تاریخی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بررسی بیشتر در خصوص رفتار استکبار جهانی در منطقه و دید هوشمندانه به مسائل سیاسی باید از نکات قابل‌توجه بسیجیان باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.686 seconds.