.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایتی خواندنی از سرداران جبهه مقاومت؛
در رثای سردار سلیمانی تا سردار مازندرانی
شایسته است تا در همین فرصت یادی از شهدای ماندگار مدافع حرم مخصوصاً مدافعان شهید مازندرانی کنم که حماسه های بزرگی مانند خان طومان را بنام مازندران ثبت کردند و در اصل زمینه سازان پیروزی نهایی بر داعش در قلعه و دژ مستحکم نظامی البوکمال محسوب می شوند.
در رثای سردار سلیمانی تا سردار مازندرانی

شمال نیوز: * دکتر هادی ابراهیمی - توفیق حضور هر چند اندک در جریان عملیات پایانی تسخیر بوکمال سوریه و پایان دادن به سیطره حکومتی داعش در منطقه، اگر چه شاید ارزش عملیاتی چندانی نداشته، اما ارزش شناختی قابل قبولی داشته و اینجانب را به ابعادی واقف کرده که قبلاً تا این اندازه به آنها وقوف و اشراف نداشته ام.


کسانی که در جریان مطالبم هستند، یقین دارند که حقیر، اصراری بر مجیزگویی و یا قدرتی برای اسطوره سازی کاذب ندارم و غالباً هم برای شهدا و عزیزان از دست رفته زبان تجلیل می گشایم، اما در برخی از مواقع اگر احساس کنم به افراد در قید حیات ظلمی روا شده و یا حقشان ادا نمی شود، احساس تکلیف می کنم تا راوی حقایقی باشم که احتمالاً از نگاه عمومی پنهان مانده اند.


فلذا حیف است که دیده بر مجاهدت شیرمردانی مانند سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، سردار سیدجواد و سردار کمیل کهنسال ساروی ببندم که انصافاً اعجازگران قرن ما محسوب می شوند و در جبهه مقاومت، حماسه هایی را به ثبت رسانده اند که شاید در فرمول های مادی برای همیشه غیرقابل محاسبه جلوه دهند.


داعش از بین رفت و انشاءالله در آینده نزدیک، پس مانده های آنها مثل احرارالشام و هیئت تحریرالشام و حتی سایر تروریستها مثل جبهه النصره و غیره که از ابتدا تا کنون تحت حمایت مثلث شوم امریکا، اسرائیل و عربستان قرار داشته و دارند، به سرنوشت داعش مبتلا خواهند شد.


شایسته است تا در همین فرصت یادی از شهدای ماندگار مدافع حرم مخصوصاً مدافعان شهید مازندرانی کنم که حماسه های بزرگی مانند خان طومان را بنام مازندران ثبت کردند و در اصل زمینه سازان پیروزی نهایی بر داعش در قلعه و دژ مستحکم نظامی البوکمال محسوب می شوند.


قطعاً پیوستگی خون شهدا از خان طومان تا دیرالزور و البوکمال که در تله های انفجاری تکفیری ها و عملیات های پیاپی انتحاری ها جان به جان آفرین تسلیم کرده و شربت شهادت می نوشیدند، حلقه های مکمل این پیروزی بزرگ بوده است.


سلام بر سردار بی بدیل، حاج قاسم سلیمانی که از ابتدای عملیات والفجر 3 حتی 48 ساعت قبل از فوت ابوی گرامی با حضور در مناطق عملیاتی المیادین و البوکمال، شخصاً فرماندهی عملیات را به عهده داشت تا همچنان در وعده پایان سه ماهه سیطره داعش به مردم، صادق بماند.


سلام بر سردار بی نام و نشان، عارف، فداکار، چابک یعنی سیدجواد فرمانده کل نیروهای مقاومت در سوریه، چریکی که حاضر به اشتهار رسانه ای نیست، یکی از افتخارات مازندران که تمامی نیروهای مقاومت اعم از جیش سوری، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و نیروهای ایرانی را در سوریه در مناطق عملیاتی فرماندهی می کند و بالاترین سطح تأثیرگذاری در این پیروزی ها را بعد از سردار حاج قاسم باید به سردار سیدجواد نسبت داد که در بین مرد و زن و پیر و جوان و کودک سوری، اشتهار به سلیمانی ثانی دارد.


سلام بر سردار خوشنام مازندرانی، حاج کمیل کهنسال ساروی، فرمانده رشید، بی ادعا، خاکی و متواضع، مخلص، اهل سلوک، با نجابت، مظهر متانت و در عین حال گمنام و بی قرار و منتظر شهادت که به اتفاق دو فرزندش محمدجواد و علیرضا در سوریه دلبری می کند و حال و هوای خاصی به فضای نبرد داده است.


سرمایه های بزرگی مثل حاج آقا کاظمی کسی که پس از چندین بار مجروحیت، اینبار به اتفاق فرزند دوازده ساله اش امیرمحمدمهدی که کوچکترین مدافع حرم محسوب می گردد در منطقه به صید تروریستها مشغول بوده است، آنانی که در زادگاهشان ناپیدا اما در غربت میدان های مقاومت برای یکایک رزمندگان و حتی برای اقشار مختلف مردم، الگو و اسطوره اند و حتی شاید از اینجور قلم زنی ها هم بخاطر تواضع و خلوص خودشان و هم بخاطر ناتوانی نوشتاری حقیر، رنجیده خاطر شده و گله مند گردند.


به هر حال هفته بسیج، بهانه و مناسبت خوبی برای پرداختن مضاعف به حماسه هایی است که بسیجی ها و یا دارندگان تفکر بسیجی در جبهه مقاومت خلق می کنند و یکبار دیگر تاریخ ارزشمند دفاع مقدس را برابر چشمان ما مخصوصاً چشمان کسانی که توفیق درک دفاع مقدس را نداشته اند، متصور می سازند تا بدانیم که ما آزادی و امنیت و عزت و استقلال امروزمان را مدیون کدامین مردان بی ادعائیم و از سوی دیگر چگونه می توانیم خودمان و جامعه مان را قدردان بازماندگان آن نسل و یا دارندگان همان تفکر و مرام نمائیم.


تردید نباید کرد که نابودی سیطره داعش، نه تنها پیروزی جبهه مقاومت و نجات جهان اسلام است، بلکه قطعاً خدمت به جامعه بشری و انسانیت است و طبعاً در این میانه آنچه که ذهن های ما را به خود مشغول می سازد، وضعیت اسفبار سران کشورهای بظاهر اسلامی است که فضاحت را حتی به التماس از اسرائیل برای ناامن کردن کشورهایی رسانده اند که امروز به همت نیروهای مقاومت و مدافع حرم، امنیت خود را بازیافته و یا حفظ کرده اند.


امروز می توان نام سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را که خود را فرزند و سرباز ولایت می داند و با تدبیر خویش، پازل خاورمیانه ای استکبار جهانی را به هم ریخته است، به عنوان یک نماد بزرگ مقاومت تلقی کرده و آن را با نابودی اسرائیل و پایان بخشین به سیطره منافع امریکا و نیز پایان دادن به جاهلیت مدرن و سایر گرایشات تکفیری و وهابی منطقه مترادف دانست.


بزرگترین دستاورد حاج قاسم برای جمهوری اسلامی، تثبیت اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی و پایان بخشیدن به استراتژی گفتاری نظام سلطه مبنی بر فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که الحمدالله همه این دستاوردها، ماندگار، پایدار و همواره قابل توسعه و قابل تسری به سایر مناطق هدف است که همه اینها به مدد شناسایی و بکارگیری پتانسیل های ارزشمند مردمی در قالب بسیج مردمی کشورهای اسلامی است که امروز به یک قدرت ملی-اسلامی مبدل گردیده اند و هر کدام به تنهایی می توانند مقابل دسایس متنوع نظام سلطه علیه کشورشان ایستادگی کنند.


امیدوارم که با ثبت تجربیات مبارزه با داعش، بر استحکام مواضع جهان اسلام افزوده و مسلمانان را از شرارت منطقه ای نظام سلطه رهانده و امنیت آن را تضمین و بیمه کنیم.


* عضو هیئت علمی دانشکده فلسفه رسانه ملی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

Sardar 7 آذر 1396
سلام
اقای ابراهیمی خوبست من وشماهم اخلاص و صداقت رااز سرداران عزیزی که نام بردیدیادبگیریم درخلوت انسان باخدا هم شیطان بی اجازه وارد می شود خداکند زیبای دنیا و رسوای محشر نباشیم
بی پناه 7 آذر 1396
دورود بر دکتر ابراهیمی عزیز که در این هفته ها در سوریه بودند
جواد 7 آذر 1396
ممنون از مطلب زیبای شما دکتر عزیز و مدافع حرم
محمد 6 آذر 1396
آقا ابراهیمی شما افتخار مایی در هر جا و مکانی از زحمات بی دریغ شما صمیمانه تشکر میکنم
علی 7 آذر 1396
سلام
سلام و درود خدا به همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وهمچنین شهدای مدافع حرم اهل بیت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.