.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری اولین یادواره 20 جانباز شهید و 220 جانباز آمل
دادستان عمومی و انقلاب ساری گفت: دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری شامگاه پنجشنبه در دومین سالگرد جانباز شهید حاج علی شالیکار و نخستین یادواره 20 جانباز شهید و 220 جانباز متوفای این شهرستان در حسینیه ثارالله سپاه آمل، شهدا را همیشه در نزد خداوند زنده و جاوید و بر اساس آیات قرآن روزی مستقر و مداوم بیان کرد و اظها داشت: این شهرستان را همه با نام دیار متبلور از ستارگان درخشان در آسمان علم و فقاهت، سیاست، فقاهت، ایثار و شهادت می‌شناسند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین یادواره‌هایی برای شهدا و جانبازان کار بسیار ارزشمند و موثری است که نه تنها در آمل بلکه باید در دیگر شهرهای مازندران برگزار شود، افزود: ما موظف هستیم به یادآوری دلیرمردی شهدا بپردازیم و با گرامی‌داشت هفته بسیج باید رشادت شهدا و جانبازان بین همه آحاد مردم بازگو شود.

جعفری با گرامی‌داشت هفته بسیج، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند " بسیج یک مجموعه کم نظیر انقلاب اسلامی و یک پدیده بزرگ است که در مواقع نیاز حضوری فعال در همه عرصه‌ها داشته و دارد "، عنوان کرد: در حقیقت مشکلات و گره‌های نظام را بسیجیان با حضور معنادارشان باز و رفع کرده‌اند بنابراین باید به عنوان میراث گرانسنگ بنیانگذار کبیر انقلاب تبیین شود که این مهم نیازمند جلسات متعدد، طولانی و مختلف است.

دادستان ساری با اعلام اینکه بسیجیان جان بر کف، فرماندهان و ایثارگران جانباز سند افتخار کشور و تجسم عینی ایستادگی، استقامت، جوانمردی و گذشت هستند، گفت: جانبازان کشور در هر روز اجر یک شهید را می‌برند زیرا در مکتب اسلام و قرآن، ایثار و فداکاری درجات زیادی دارند همانگونه که ایمان دارای درجات و مراتبات است.

وی ادامه داد: ایثار، از خودگذشتگی، فداکاری، جانبازی، ایستادگی در مسیر حق و تحمل دردها و رنج‌های فراوان همیشه برای همه افراد یکسان و یک اندازه نیست.

جعفری ایثار را به دو مرتبه تاجرانه و فاضلانه عنوان کرد و گفت: بالاترین درجه ایثار را شهدا و ایثارگران جانباز از آن خود کردند زیرا در حقیقت به راه خدا اقتدا کردند آنها با خداوند معامله بزرگی دست زدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه زمانی برای دفع خطر و شر با فضل ما خطر دفع می‌شود، یادآور شد: برای حفظ دین خدا باید جان داد زیرا معامله جان برای حفظ دین خداوند هدیه آن بهشت برین است.

وی نوع دوم ایثار و فداکاری یعنی فاضلانه افرادی که به دنبال تجارت با خدا نیستند دانست و گفت: در این نوع ایثار افراد خود را مدیون خداوند می‌دانند و از طریق بخشش می‌خواهند ادای دین کنند.

جعفری با بیان اینکه ایثار از روی بذل مراتبی است که با بخشش تفاوت بسیاری دارد زیرا در بخشش افراد به اندازه آنچه که می‌بخشد مقدار و کمیت آن را بیان می‌کند ولی در بذل هیچ مقدار، کیفیت و اندازه مشخص نیست، افزود: انسان فداکار و فقیه دانا هر جایی که نیاز است مال دهد بدون هیچ معطلی برای بخشش به نیازمندان و مسلمان دست به کار می‌شود.

دادستان مرکز مازندران فرهنگ عاشورا و ایثار و فداکاری امام سوم شیعیان و یارانش را از نوع ایثار بذل مطرح و بیان کرد: ایثارگران ما نیز به مانند یاران امام حسین(ع) در ایام دفاع مقدس همه توان و توانایی‌ خود را به‌کار گرفتند که امروزه جانبازان کوهی از استقامت، صبر، عزت، استقامت و بزرگی هستند.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین یادواره شهدا را حضرت علی (ع) با بیان ایثار و بذل در نهج‌البلاغه مطرح کرده و همه مردم و مسؤولان نظام وظیفه دارند در راه شهدا گام برداشته و ادامه‌دهنده راه و مسیر آنها برای اعتلای ایران اسلامی باشند.

جعفری با بیان اینکه ایثار جانبازان دفاع مقدس برگرفته از ایثار عاشورایی بوده و هر یک از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت از مکتب معصومان درس گرفتند، خاطرنشان کرد: امروزه باید هوشیار باشیم که دشمنان اسلام و مسلمانان با ترویج جنگ نرم و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و دنیای دیجیتال بدنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی است بنابراین ضرورت دارد خانواده‌ها توجه و دقت‌شان به فرزندان خود بیشتر شود تا در دام دشمنان نیافتند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.