.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش نماینده ادوار مازندران به آزاد شدن واردات برنج ؛
نعمت زاده : فاتحه تولید برنج را باید خواند
شمال نیوز : نماینده مردم مازندران در ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 644 هزار تن برنج در چهار ماهه اول 96 وارد کردند، گفت: از تیرماه تاکنون نیز واردات ممنوع بوده اما اکنون که واردات آزاد شد تکلیف کشاورزان چیست؟.....

شمال نیوز : رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران گفت: فاتحه ارقام تولیدی کشاورزان را با آزاد شدن واردات برنج باید خواند.

به گزارش شمال نیوز، قربانعلی نعمت‌زاده در یک نشست خبری در دانشکده علوم کشاورزی اظهار کرد: آنچه که برایم اهمیت دارد با توجه به اینکه 25 سال و اندی است که در زمینه برنج تحقیق می‌کنم  معرفی ارقام مختلفی از برنج پرمحصول، کیفی و معطر بوده است.

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری طبرستان و محقق برنج که در زمینه اصلاح نباتات کار می‌کنند با بیان اینکه پس از گذشت 21 سال رقم نعمت و سپس در پژوهشکده پس از گذشت 9 سال به رقم روشن تبدیل شد، افزود: این محصول ویژگی‌های خاصی دارد که انقلابی در تولید برنج کشور است مثل رقم‌های طارم زودرس و معطر است و در جایگاه خودش می‌تواند انقلابی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دیشب در اخبار شنیدیم که واردات برنج  از اول آذر تا تیر 97 آزاد شد که بسیار ناراحت کننده است، اظهار کرد: سوال اینجاست که وزیر کشاورزی این حد بی‌تفاوت نسبت به واردات شده است  و با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و با توجه به میزان مصرف سرانه برنج کافی است و نیازی به واردات نیست.

نماینده مردم مازندران در ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 644 هزار تن برنج در چهار ماهه اول 96 وارد کردند، گفت: از تیرماه تاکنون نیز واردات ممنوع بوده اما اکنون که واردات آزاد شد تکلیف کشاورزان چیست؟

وی با اعلام اینکه سال گذشته خسارات کشاورزان برای سرمازدگی مرکبات بود پس از آن وضعیت برنج به دلیل منع واردات تازه روبه راه شده بود که با شروع واردات باز وضعیت بد خواهد شد، خاطر نشان کرد: با ین روند برنج تولیدی آنها به فروش نمی‌رود.

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران با اشاره به اینکه 21 سال است که من و همکارانم در حال پژوهش در برنج تولیدی کشور هستیم، اضافه کرد: کشاورز یا فروش ندارد یا فروش به صورت اقساطی دارد.

وی با بیان اینکه ما پیگیریم برای اینکه واردات برنج را لغو کنیم که مدعی هستند جهادکشاورزی در این امر دخیل نبوده و فقط نقش ابلاغ داشته است، گفت: ما باید مدافع تولید خودمان باشیم و از نظر کمی و کیفی هیچ مشکلی در برنج تولیدی نداریم و مسؤولان باید بیدار شوند.

نعمت‌زاده افزود: کشاورزان با نرخ تورم بالا در حال تولید برنج هستند، چه اتفاقاتی قرار است در بخش تولید برنج رخ دهد، این ظلم، بی‌عدالتی و کوتاهی در حق کشاورزان است اگر خریدار برنج وجود نداشته باشه چه لزومی دارد که به تولید برنج بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ما نگران آینده مملکت هستیم چون بحث امنیت غذایی به شدت در حال تخریب است، تصریح کرد: امنیت اجتماعی و فرهنگی و شغلی نیاز به تولید در مملکت دارد.

این مسؤول یادآور شد: انگار که برخی از مسؤولان فریادهای مردم را نمی‌شنوند، مردم با ایجاد اشتغال به تولید می‌پردازند و توقع فروش دارند، در حوزه کشاورزی هر سال تعداد زیادی از جوانان بیکار می‌شوند.

نعمت‌زاده  درخواست خود را مبنی بر لغو واردات برنج را مورد تاکید قرار داد و گفت: گران بودن قیمت برنج دلیل بر آن نیست که واردات آزاد شود چرا در بحث محصولات دیگر با توجه به گرانی  دولت اقدامی نمی‌کند و با توجه به اینکه بر طبق قانون باید بیش از نرخ تورم باشد را دولت اجرا نمی‌کند.

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران با طرح این سوال که جایگاه اقتصاد مقاومتی در این بحث کجاست؟درون‌زایی واردات کجاست؟، بیان کرد: باید این روند دسترنج خودمان را پس از گذشت بیست‌ویک سال از دست می‌دهیم و این در حالی که بیش از 100 هزار هکتار ارقام پر محصول بود، ولی در حال حاضر این رقم در بخش پرمحصول خیلی کاهش پیدا کرده است


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 2 آذر 1396
سلام من این مرد را سالهاست که میشناسم تمام زندگیش را وقف پزوهش در امر کشاورزی کرده با دستان خالی و فقط به عشق وطنش واقعا نمیدانم که مازندرانیها چه گناهی کردند که صدای کشاورزان رنج کشیده و تو لید کننده به جایی نمیرسد اقایان نماینده اقای استاندار اقای نماینده ولی فقیه به داد این کشاورزا برسید شمارو بخدا اینقدر منفعل نباشید یه تکونی به خودتون بدین با هم متحد باشید رو این موضوع


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.268 seconds.