.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نذر فرهنگی را در زمینه کتاب رواج دهیم
استاندار مازندران خواستار ترویج نذر فرهنگی در زمینه کتاب شد.

به گزارش شمال نیوزبه گزارش شمال نیوز،  محمد اسلامی چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که برای تجلیل از فعالان عرصه کتاب برگزار شد،  با بیان اینکه اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست،  افزود: کتاب حدیث دانایی است و توانستن تنها منوط به داشته‌ها  نیست بلکه  نیازمند  تقویت همه  ظرفیت‌های درونی است  که به نام استعداد در انسانها  وجود دارد.

اسلامی به ایجاد خلاقیت در ارائه و ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کردو  افزود:  همه باید پاسخگوی ظرفیت‌ها، قدرت تفکر و تشخیص خود باشند که چگونه در این بخش از توانایی خود استفاده کردند.

وی  با بیان اینکه در عصر دانایی یادگیری یک نیاز است، تصریح کرد:  خوب دیدن و شنیدن اساس یادگیری است و باید در کسب علم، دانش و تعالی به شیوه‌های گوناگون یادگیری روی آورد و اگر به  امر یادگیری آنطور که باید توجه شود؛  ضرورت خواندن و نیاز به کتاب را بیشتر در جامعه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه در عصر دانایی نیازمند آن هستیم که خوب یاد بگیریم، تلاش کتابداران را در این زمینه مؤثر خواندو  اظهار داشت: خلاقیت‌هایی باید در این حوزه به کار گرفته شودتا  نیاز به یادگیری  در جامعه تقویت شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه خاک غربت نباید روی کتابها بنشیند، یادآور شد: عضویت در کتابخانه هانمادین و نمایشی نباشدو باید در این امر تلاش جدی صورت گیرد تا هر قشر از جامعه نیاز به یادگیری را احساس کند.

اسلامی  به تحلیل شرایط مازندران پرداخت و فقدان بودجه را حکایت اول این استان خواند و  ادامه داد:  مهم‌ترین ذخیره این استان نیروی  انسانی با کفایت و تحصیلکرده آن است  که  می‌تواند مازندران  را در دست یابی به بسیاری از اولویت‌ها  یاری کند.

وی افزود: همایش‌های سالانه مرتبط با کتاب باید به صورت عملیاتی در آید تا بتواند سرانه مطالعه کتاب را در استان افزایش داده  و ضریب نفوذ  آن را در بین مردم بیشتر کند.

استاندار مازندران   با  بیان اینکه نذر به عنوان  پدیده رایج در جامعه ما شناخته شده است  تعمیم این  امر را در بخش فرهنگی هم مفید دانست و خاطر نشان کرد : در کنار نذرهای رایج جامعه از نذرهای فرهنگی  غافل نشویم و با ترویج فرهنگ مطالعه، خلاصه نویسی  و ارائه راهکارهای تازه و عملی بتوان سرانه مطالعه را  افزایش داد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.