.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلوه ای زیبا از کمک به هموطنان کرمانشاهی ؛
حضور پزشک بدون مرز مازنی به‌همراه تیم پزشکی در مناطق زلزله‌زده+تصاویرو تکمیلی
شمال نیوز : دکتر عمادی ادامه داد: تیم پزشکی پس از معاینه و درمان مجروحان و بیماران روستای زرده با حضور در منزل خانواده شهید سیدفریدون حسینی که در دوران دفاع مقدس این خانواده 7 شهید تقدیم کشور کرده و در زلزله اخیر نیز سه تن از عزیزان‌شان «پدر، دختر و پسر» را از دست داده‌اند حضور یافته و با ایشان اظهار همدردی کردند.....
شمال نیوز : یک تیم پزشکی به سرپرستی دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی برای یاری هم‌وطنان آسیب‌دیده در کرمانشاه مشغول اقدامات درمانی هستند.

به گزارش شمال نیوز ، دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی که اهل مازندران و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس، از حضور تیم پزشکی بیمارستان پوست رازی تهران برای کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده زلزله استان کرمانشاه خبر داد.

وی که سرپرستی این تیم پزشکی را عهده‌دار است، افزود: این تیم پزشکی متشکل از 5 متخصص، دستیار پوست و پرستار از روز 28 آبان‌ماه در منطقه روستایی زلزله‌زده زرده و ریجاب با دارو و تجهیزات مورد نیاز مستقر شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه به‌منظور بررسی بیماری‌های پوستی پس از وقوع زلزله این تیم تا پایان هفته به مردم منطقه خدمات درمانی و پیشگیرانه ارائه می‌کند، اضافه کرد: در گذشته پس از وقوع زلزله در بم بیماری پوستی سالک شیوع جدی پیدا کرد و در سال نخست پس از زلزله درصد کمی از این بیماری در مردم وجود داشت اما از سال دوم به بعد بیماری سالک در مردم این شهرستان شیوع بیشتری یافت.

پزشک بدون مرز ایرانی با تأکید بر اینکه نزدیک به ۱۲ درصد از جمعیت دانش‌آموزی و ۲۰ درصد از مردم عادی بم به بیماری سالک مبتلا شدند که این موضوع باعث شد مأموریت سه ماهه بنده در این شهرستان یک سال به‌طول بیانجامد، گفت: برخی از بیماری‌های پوستی یا عفونی هستند که هفته‌ها یا ماه‌ها پس از وقوع زلزله شیوع پیدا می‌کنند، بیماری‌های پوستی پس از وقوع زلزله به‌دلیل ایجاد زخم و اسکار اثرات بدی را بر چهره فرد، حتی روابط اجتماعی فرد در آینده می‌گذارد.

عمادی افزود: قصد داریم که در ابتدا به افراد نیازمند منطقه خدمات پزشکی لازم را ارائه کنیم، سپس ارزیابی لازم را از بیماری‌های پوستی منطقه داشته باشیم و به مدت ۶ ماه تغییرات پوستی منطقه را به شکل ماهانه بررسی کنیم؛ در این بازه نیز تمامی امکانات لازم از جمله دارو و دستگاه‌های مورد نیاز را به همراه داریم.

وی درباره بیماری‌هایی که در حال حاضر در استان کرمانشاه کودکان زلزله‌زده را درگیر کرده است، گفت: به‌دلیل زندگی کودکان در چادر بیماری خشکی پوست به‌شدت در این منطقه شایع شده است، دومین بیماری پوستی در میان کودکان تبخال است که دلیل آن می‌تواند شرایط فعلی زندگی و استرس باشد.

پزشک بدون مرز ایرانی با عنوان اینکه حضور تیم پزشکی با استقبال گرم اهالی و شورای روستای زرده همراه بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌های این روستا در این زلزله ٧ نفر و مجروحین ١٥٠ نفر اعلام شده است.

دکتر عمادی ادامه داد: تیم پزشکی پس از معاینه و درمان مجروحان و بیماران روستای زرده با حضور در منزل خانواده شهید سیدفریدون حسینی که در دوران دفاع مقدس این خانواده 7 شهید تقدیم کشور کرده و در زلزله اخیر نیز سه تن از عزیزان‌شان «پدر، دختر و پسر» را از دست داده‌اند حضور یافته و با ایشان اظهار همدردی کردند.


خانواده فقید حسینی در زلزله

وی تصریح کرد: تیم پزشکی شب گذشته را در چادرهای برپاشده در محل زلزله سپری و هم‌اکنون مجدداً در حال معاینه و درمان بیماران روستای پایین‌زرده است.

پزشک بدون مرز ایرانی یادآور شد: تاکنون ٢٤٠ نفر از اهالی روستا مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و دو تن از هم‌وطنان به‌علت شدت جراحات و آسیب‌دیدگی به کرمانشاه اعزام شدند.

عمادی گفت: تیم پزشکی در ادامه اقدامات درمانی، امروز به روستاهای منطقه ثلاث برای درمان دیگر هموطنان اعزام می‌شود.

وی در پایان چنین به صحبت‌هایش پایان داد: اگر در کنار مردم زلزله‌زده زندگی نکنیم، در همان چادری که با همه مشکلات سرما و سختی می‌خوابند، نخوابیم و روزها و شب‌ها را با آنها نگذرانیم، چگونه می‌توانیم همدردی و همراهی‌شان را ادعا کنیم؟! وقتی همه لحظات ما نه فقط برای عکس گرفتن بلکه برای اظهار همدردی و همراهی واقعی با آنها باشد، حتماً هم به دل‌شان می‌نشیند و حتماً همدردشان می‌شویم و هم آنها از همدردی ما احساس آرامش می‌کنند.

تکمیلی / دکتر عمادی در سه پاراگراف آخرین وضعیت حضور خود و تیم پزشکی همراه را اینگونه بیان نموده است :

پس از  دو روز معاينه و درمان ٤٥٠ تن از بيماران و مصدومين در روستاي زرده  كه در زلزله ٧ كشته داشته در مرحله دوم سفر وارد شهر سرپل ذهاب و مسجد قادر حسيني  اهل سنت شده و تا نيمه شب گذشته تعداد١٥٠ بيمار و مصدوم معاينه و درمان شدند.
 
در مرحله سوم امروز (٩٦/٨/٣٠) صبح زود به سمت  ثلاث باباجاني( تازه آباد) حركت نموده كه تاكنون در محل ساختمان فني و حرفه اي بيش از ٣٢٠ بيمار ويزيت شده اند.

همه چند شب را با هموطنان در چادرشان سپري نموديم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ایرانی 30 آبان 1396
خدا حافظ ایشان وهمه خدمتگزاران واقعی مردم ایران باشد
همکار 1 آذر 1396
حیف شد آقای دکتر عمادی وارد کار سیاسی شدند ای کاش ایشون اصلا خودشون رو برا ی انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح نمیکرد ن محبوبیت ایشون در کار پزشکی بهتر حفظ میشد
پاسخ ها به این نظر
سید 2 آذر 1396
واقعا ایشون برای نامزدی مجلس آماده میشن ؟ چقدر خوب که انسان های وارسته ، پاکدست و ایثارگر وارد عرصه انتخابات شوند . خدا رو شکر . خبر خوبی بود .
ساروی 2 آذر 1396
از کدام حوزه انتخاباتی ؟ هر جا که باشند من در همون حوزه رای میدم . افتخار همه مازندران و ایران هستند دکتر عمادی . خدا رو شاهد می گیرم وقتی برنامه های تلویزیونی ایشون رو می بینم تا یکساعت بعد از برنامه با خانواده به وجودش غبطه می خوریم و گریه می کنیم .
پرستار 2 آذر 1396
شما حتما از آن همکاران پزشک هستید که از مطبتون تکان نمی خورید و چشم دیدن امثال دکتر عمادی را ندارید . من امثال شما خیلی دیدم و امثال دکتر عمادی اصلا ندیدم . خیلی نازنین هستند . لطف حسادت نکنید . خبر خوشی دادید . مطمئنم دکتر عمادی در مجلس مدافع خوبی برای پرستاران و همه جامعه پزشکی و بهداشت و درمان خواهند بود . خدا کنه حرفهای امثال شما آون رو منصرف نکنه.
چاشمي 2 آذر 1396
آخه اگر دكتر عمادي ميخواد از ساري يا قائمشهر مجلسي بشه چرا كرمانشاه رفته؟!!!
مشكل ما اين هست همه چيز را از زاويه نگاه خودمون مي بينيم.
خدا كنه كساني به مجلس وأود شوند كه دغدغه كل مردم و كل كشور را داشته باشند.
چون پيشرفت هر شهر و استان در پناه پيشرفت كشور هست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.