.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قدرت رسانه ای یا پروپاگاندای سیاسی
 قدرت رسانه ای یا پروپاگاندای سیاسی

شمال نیوز : امروزه سیاستهای جهانی شبیه به بازی سه بعدی شده که یک بازیگر در صورتی می تواند برنده بازی باشد که هم به طور افقی و هم به طور عمودی بازی کند.
در سطح فوقانی تجهیزات نظامی ،
در سطح میانی موضوعات اقتصادی است و موضوع اجتماعی را نیز می توان سطح تحتانی این فرایند برشمرد.
رهبران سیاسی بسیاری از کشورها به طور تقریباَ کامل بر داشته های نظامی و اقتصادی کلاسیک تمرکز دارند اما امروزه غالباَ استفاده از قدرت نرم کارامد تر از قدرت سخت شده است . البته قدرت سخت و نرم با یکدیگر مرتبط هستند چرا که هر دو را می توان وجوه ((دوگانه)) توانایی دانست که با تحت تاثیر قرار دادن رفتار دیگران ، هدف مطلوب را مطالبه
می کنند رسانه های ارتباطی جمعی امروزه دارای نفوذ بسیاری در میان جوامع هستند و بطبع از قدرت بسیاری برای تاثیرگذاری بر عرصه های مختلف برخوردارند .
مارشال ملک لوهان نیز تاریخ بشر را در سه
مرحله بدوی و بی سوادی ،
مرحله ارتباط کتبی ،
مرحله ارتباط الکترونیک تفکیک کرد
و عصر حاضر را عصر رسانه ها نامید .
به عبارتی دقیق وسایل ارتباطی جمعی جدید با قدرت نرم خود شیوه زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که جهان کنونی را یک دهکده کوچک تبدیل کرده اند و این دهکده کوچک (دهکده جهانی) است که در آن افکار و اعمال جوامع از یکدیگر پنهان نمی ماند و فرایند انتقال اطلاعات ، علوم و اندیشه با سرعت قابل ملاحظه ای در جریان است .
قدرت رسانه ها به ویژه تصویری ، برخلاف قدرت فیزیکی دارای آثار درازمدت است این ویژگی با دو عنصر سرعت و پیچیدگی می تواند با مطلوب یا نامطلوب جلوه دادن اوضاع ، ذهنیت مردم را از اوضاع جامعه تغییر دهند . البته رسانه های نوین با قدرت تبلیغات پروپاگاندای با هدف رخنه بر تفکرات سیاسی ، اطلاعاتی را به صورت کاملا جانبدارانه به مخاطب خود منتقل می کنند، اما کلیه اطلاعاتی که در اختیار مخاطب قرار می گیرد به صورت گزینشی و انتخاب شده و در واقع ناقص است و ناشر خبر به خوبی از نادرستی و نواقص اخبار ارائه شده با خبر است .
تبلیغات سیاسی برای فکر و ذهن افراد مسیری را مشخص می کند ، در واقع نظرات و عقاید مخاطب را مورد هدف قرار داده و آن ها را تغییر می دهند.
با کمی تامل می توان دریافت که رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی با انتشار خبرهای ناقص و فرعی به دنبال تبلیغات سیاسی برای انتخابات اینده هستند
تبلیغات پروپاگاندای زلزله کرمانشاه به جای انتشار آلام مردم و پیگیری مشکلات مردم به دنبال بهره‌برداری تبلیعاتی از این فاجعه برای مقاصد سیاسی است .مهمترین خبرهایی که در ذهن مخاطبان ماندگار شده است مسکن مهر ، حضور کمرنگ و پررنگ ارتش یا سپاه برای کمک به مردم ، اعتراض مردم به ریس جمهور ، صحبت‌های معاون اول ، انتقاد از صحبت‌های معاون و مسئولان و.....
ولی به راستی مشکلات مردم مصیبت زده کرمانشاه این موضوعات است و یا اینکه این موارد مختص گروههای سیاسی است و الام و نیازهای فوری مردم زلزله زده چیز دیگریست.
و این نکته را باید مد نظر داشت قدرت تبلیغات پروپاگاندای بر پایه نا اگاهی مخاطبان استوار است و شبکه اجتماعی نیز در نشر اخبار پاسخگوی هیچ نهاد یا سازمانی نیستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.432 seconds.